درصحن: دو هفته پس از حمله تروریستی داعش به ساختمان مجلس، یک عضو کمیسیون امنیت ملی از برکناری فرمانده حفاظت مجلس خبر داده و گفته: جلسات کمیسیون برای تصویب طرح جامع امنیتی ادامه دارد. علیرضا رحیمی نماینده تهران اضافه کرده: فرمانده جدید حفاظت مجلس دیروز رسما معرفی شد. او نام فرمانده جدید حفاظت مجلس را اعلام نکرده است.

حمله داعش به ساختمان مجلس در روز ۱۷ خرداد سال جاری به کشته و زخمی شدن دهها ایرانی منجر شد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پی این حمله دومین جلسه خود برای بررسی ابعاد حادثه را با حضور نمایندگان ارشد دستگاه‌های ذیربط ازجمله وزارت کشور، اطلاعات، سپاه انصار، استاندار تهران، فرمانده ناجا پایتخت، مسئولین حفاظت و حراست و معاونت اجرایی مجلس و رییس و اعضای کمیسیون به‌مدت سه ساعت برگزار کرده است. به گفته رحیمی جلسات این کمیسیون تا تصویب طرح جامع امنیتی ادامه خواهد داشت.

علیرضا رحیمی نماینده تهران در خصوص فرمانده جدید حفاظت مجلس گفته: بنظر او مسلط و عملیاتی و با آمادگی کامل مسئولیت فرماندهی یگان حفاظت را پذیرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین خبر داده که در حاشیه جلسه کمیسیون، وزارت اطلاعات گزارشی از عملیات علیه گروهک انصارالفرقان در منطقه قصرقند سیستان و بلوچستان را به حاضرین ارائه‌ کرده است.