درصحن: نماینده تایباد و تربت جام در مجلس نسبت به عزیمت نیروهای داعش از عراق و سوریه به افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته: «حضور داعش در مناطقی مانند جلال آباد، مناطق شمالی، بدخشان و مناطقی از غرب افغانستان روبه افزایش است.» او خواستار ارتقاء پیمان امنیتی منطقه ای شانگهای میان چین، ایران، افغانستان، هند و روسیه برای مقابله با گسترش حضور داعش در افغانستان شده است.

این در حالی است که روز گذشته مردم عراق جشن آزادی موصل از داعش را برپا کردند. به گفته نماینده مجلس ایران به شکست داعش در عراق نیروهای آنها به سمت افغانستان در حرکت اند.

رحیمی جهان آبادی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین مرکز فعالیت‌های داعش، افغانستان خواهد بود، متذکر شد: لازم است جمهوری اسلامی ایران به همین دلیل مرزهای شرقی خود را تقویت کند و حضور امنیتی و اشراف اطلاعاتی خود را در مسائل افغانستان افزایش دهد.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افغانستان می‌تواند به دلیل حضور تروریست‌ها در این کشور به دروازه جهنم تبدیل شود، ادامه داد: باید به دولت مرکزی افغانستان کمک کنیم تا بتواند در برقراری نظم و ثبات در افغانستان توفیق یابد و بتواند به عنوان یک دولت مرکزی قدرتمند فعالیت خود را ادامه دهد.