درصحن: موشک پرانی سپاه پاسداران به مواضع داعش در خاک سوریه، با حمایت همه جریان های سیاسی مجلس مواجه شد. روز یکشنبه (دیروز) سپاه پاسداران از شلیک شش موشک ذوالفقار به محل تجمع نیروهای داعش در سوریه خبر داد. این اقدام امروز از سوی نمایندگان فراکسیون های سه گانه مجلس مورد حمایت قرار گرفت. انتقادی از این عملیات نظامی سپاه منتشر نشده است.

محمود صادقی عضو فراکسیون امید این اقدام را بجا و در راستای اثبات اقتدار و امنیت ایران دانسته و ابراز امیدواری کرده که این عملیات به خشکاندن ریشته تروریسم و افزایش هماهنگی منطقه ای برای مبارزه با تروریسم منجر شود.

محمد رضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید نیز ضمن تشکر از سپاه برای انجام این عملیات، آن را نشانه عزم جزم نیروهای مسلح و ملت ایران برای مقابله با تروریسم دانسته است.

حشمت فلاحت پیشه عضو فراکسیون مستقلین ولایی نیز ضمن حمایت از اقدام سپاه، این عملیات را دربرگیرنده سه نتیجه مشخص دانسته است او گفته نتیجه اول اینکه داعش فهمید ایران برای مقابله فرامستشاری علیه آنها منعی ندارد. نتیجه دوم اینکه عربستان فهمید که موشک های میان برد ایران به مرزهای آنها می رسد لذا نباید بیش از این دشمنی با ایران را ادامه دهند و نتیجه سوم اینکه امریکا متوجه شد که ایران در دفاع از امنیت ملی خود با کسی تعارف ندارد.

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و عضو فراکسیون اصولگرایان نیز با بیان اینکه پاسخ های بعدی ایران کوبنده تر خواهد بود گفته: «آمریکا در راس شیطنت‌های تروریستی در منطقه است. حضور آن در موصل و رقه و فرستادن محموله‌های کمکی با این عنوان که گفتند به اشتباه باد آنها را برای داعش برده است و یا اقدامات علیه ارتش سوریه در شرایطی که حلب را آزاد کرده بود، نشان می‌دهد آمریکایی‌ها در راس قرار دارند.»

او اد‌امه داد: «عربستان و دیگر کشورها که ژست حمایت از تروریست را می‌گیرند، بدانند جمهوری اسلامی با هیچ‌کس شوخی ندارد. درحال حاضر وارد فاز مبارزه جدیدی با تروریست‌ها در منطقه شده‌ایم.»

مجلس این هفته جلسه علنی ندارد به همین دلیل تاکنون بیانیه ای از سوی نمایندگان در حمایت از این اقدام سپاه پاسداران منتشر نشده است. بنا بر رویه جاری در خصوص مسایل مهم معمولا نمایندگان مجلس بیانیه صادر می کنند احتمالا صدور این بیانیه هفته آینده محقق خواهد شد.