درصحن- شوراها: یک زن بر سکوی اول شورای پنجم اردبیل تکیه زد. زهرا قدیمی با حمایت ائتلاف امید توانست با کسب ۳۲۰۹۲ رای ضمن تکیه بر کرسی نخست شورای پنجم اردبیل، رکوردی تازه در کسب آراء مردم اردبیل را برای ورود به شوراها از آن خود کند. آخرین زن راه یافته به شورای شهر اردبیل خانم لیلا تقوي بود که در دوره چهارم با 15094 رأي یعنی کمتر از نصف مجموع آراء خانم زهرا قدیمی بعنوان منتخب نهم برگزیده شده بود.

زهرا قدیمی اول شوش بلاغ، متولد روستای شوش بلاغ از توابع مشکین شهر استان اردبیل است. او در فهرست اصلاح طلبان اردبیل در ردیف هشتم قرار داشت ولی موفق شد بیشترین آراء اردبیل را از آن خود کند.

نام پدر زهرا قدیمی، غلام است. اطلاعات بیشتری از زهرا قدیمی اول شوشبلاغ در اینترنت موجود نیست، تنها فردی به نام رضا قدیمی اول شوشبلاغ در اردبیل صاحب یک گروه صنعتی است که در حوزه تولید پنل الکترونیکی فعالیت می کند که به دلیل شباهت اسمی می تواند از بستگان درجه یک زهرا قدیمی باشد.

مردم اردبیل در پنجمین دوره انتخابات شوراها علاوه بر اعتماد به زهرا قدیمی، یک زن دیگر به نام رویا کنعانی سادات که نام او نیز همچون قدیمی در لیست اصلاح طلبان وجود داشت را راهی شورای شهر کردند. شورای چهارم اردبیل تنها یک عضو زن داشت که در دوره پنجم کرسی زنان به عدد دو رسیده است.