درصحن- شوراها: اعلام نتایج انتخابات شورای پنجم بندرعباس از انتخاب یک زن، بعنوان نفر اول شهر بندری ایران حکایت داشت. فاطمه جراره عضو دوره چهارم شورای این شهر که در انتخابات شورای پنجم با حمایت اصولگرایان وارد کارزار انتخابات شده بود، توانست در قیاس با دوره چهارم، آرای بیشتری جلب و بر سکوی نخست بندرعباس تکیه زند. او در شورای چهارم بندرعباس عضو هیات رئیسه شورا، رئیس کمیسیون ارزیابی، نظارت و حقوقی بود. جزاره همچنین در دو کمیسیون بهداشت و خدمات شهری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز عضویت داشت.

فاطمه جراره در حالی با 24 هزار و 857 بر سکوی نخست شورای بندرعباس تکیه زد که اسلام باوقار نفر اول شورای چهارم موفق شده بود23 هزار و 527 رأی کسب کند. او در دوره پنجم با کسب 21373 رأی بعد از فاطمه جراره در ردیف دومین منتخب بندرعباس، کرسی خود را در شورا حفظ کرد.

جراره در شورای چهارم از منتقدین شهردار بندرعباس بود. او در نطقی انتقادی در شورا می گوید: «بارها و بارها برای حفظ حقوق شهروندان بر اساس وظیفه شرعی و قانونی و مسئولیتی که مردم بندرعباس بر عهده اعضای شورا گذاشته‌اند بنده و تعدادی از همکارانم بر خود تکلیف دانستیم که اشکالات را متذکر شویم و باعث رفع آن‌ها شویم اما این دلسوزی‌ها و نگرانی‌های ابرازشده با واکنش غیراصولی و غیرمنطقی و گاها با عدم پاسخگویی مواجه شده است.»

جراره با بیان اینکه سوالات اش از شهردار بندرعباس بی پاسخ مانده، می گوید: «سؤال ما از شهردار و تیم حقوقی وی این بود که چرا حکم بدوی شهرداری را محکوم به خسارت 72میلیارد تومانی کرده بود و چرا مدارک و مستنداتی را که باید در زمان و مهلت قانونی ارائه می‌شد محقق نشد.» او می افزاید: «متأسفانه به نظر کارشناسی در مهلت قانونی اعتراض زده نشد و رأی به ضرر شهرداری و منجر به محکومیت 72 میلیارد تومان شد که در اینجا شهرداری می‌توانست قبل از اینکه رأی بدوی صادر شود به رأی کارشناسی اعتراض کند تا این اتفاقات نیفتد.»

شورای شهر بندرعباس در دوره چهارم علاوه بر فاطمه جراره یک عضو زن دیگر به نام پروین علیزاده داشت. در این دوره نیز مردم بندرعباس بار دیگر به دو زن اعتماد کردند تا علاوه بر جراره که کرسی نخست را کسب کرد، فرزانه آرامش نیز بعنوان منتخب نهم با 16899 رأی راهی شورا شود. فرزانه آرامش بدون حمایت جریان های سیاسی و بعنوان کاندیدای مستقل توانسته آراء لازم برای ورود به شورا را جلب کند.

سوابق تحصیلی و مدیریتی:

فرزانه جراره فرزند یوسف جراره است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته حقوق قضایی دریافت کرده است. فاطمه جراره پیش از ورود به شورای شهر بندرعباس کارمند استانداری هرمزگان در دولت محمود احمدی نژاد بوده است. جراره پس از ورود به شورا این سمت ها را تجربه کرده است:

–        منشی دوم شورای اسلامی شهر بندرعباس

–        رئیس کمیسیون نظارت،ارزیابی و حقوقی شورای اسلامی شهر بندرعباس

–        عضو کمیسیون بهداشت،سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس

–        عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بندرعباس

–        عضو کمیسیون اقتصاد،برنامه ریزی،بودجه و تحول اداری شورای اسلامی شهر بندرعباس

–        نماینده شورای اسلامی شهر در کمیسیون ماده 77 شهرداری

–        نماینده شورای اسلامی شهر در کمیسیون توافقات شهرداری

–        نماینده شورای اسلامی شهر در هیئت امناء تیم های ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی

–        نماینده شورای اسلامی شهر در شورای سازمان پارکها و فضای سبز

ابوالقاسم جراره نماینده اصولگرای مجلس نهم از حوزه بندرعباس نیز همچون فاطمه جراره، پیش از ورود به مجلس کارمند استانداری هرمزگان بود. او در انتخابات سال ۹۶ ریاست ستاد انتخاباتی رئیسی در هرمزگان را برعهده داشت.

آیا فاطمه جراره عنوان اولین رئیس شورای شهر بندرعباس را از آن خود خواهد کرد؟ برای پاسخ این پرسش تا نیمه های مردادماه که شورای پنجم بطور رسمی آغاز به کار می کند، باید صبر کرد.