درصحن-شوراها: رحمت اله حافظی عضو شورای شهر تهران که از شرکت در انتخابات شورای پنجم انصراف داده به رای دهندگان توصیه کرده به کسانی رای دهید که «پاک دست باشند». او گفته کسانی که سنی از آنها گذشته و نشان داده‌اند که در مناصب قبلی چشم داشتی به مال مردم نداشته‌اند، برای ورود به شورا شایسته‌تر هستند. به گفته حافظی بعد از پاک دستی، خبره بودن در یک موضوع شهری، باید ملاک انتخاب کاندیداها باشد.

رحمت اله حافظی که با لیست اصولگرایان وارد شورای چهارم شده بود از جدی‌ترین منتقدین قالیباف شهردار تهران بود. وی در پاسخ به این سوال که پیش از آمدن به شورا چه تصوری داشتید و حالا چه برداشتی از شورای شهر دارید با بیان اینکه شورا را محل خدمت و حل مشکلات مردم می‌شناختم  و حالا نیز اعتقاد دارم شورا باید چنین جایگاهی را داشته باشد، ادامه داد: حالا و پس از چهارسال تفاوت دیدگاه و شناختی دارم. بر همین اساس قبلا فکر می کردم همه سالم هستند و مسائل و منافع شخصی در شورا خیلی پررنگ نیست و ممکن است در حواشی مختصری این موضوعات باشد اما الان اعتقاد دارم اولویت در مجموعه شوراها حالا نگویم به طور 100درصد اما در بسیاری بحث منافع شخصی است و بعد از آن و در اولویت دوم مباحث جناجی و سیاسی پیگیری می شود و این خوب نیست.

حافظی مشکلات خانوادگی را دلیل انصراف خود از کاندیداتوری شورای پنجم عنوان کرده و گفته بعد از اتمام دوره چهارم به مطب‌ام برمی‌گردم و به کار طبابت مشغول می‌شوم.