درصحن: نمایندگان مجلس با اکثریت قاطع رای به دو فوریت طرحی دادند که بر قانونی بودن حضور پیروان ادیان الهی در شوراها حکایت دارد. براساس این طرح که دو فوریت آن به تصویب رسید، پیروان ادیان الهی می توانند به عضویت شوراها در آیند. جزئیات این طرح هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این طرح در واکنش به تقاضای لغو عضویت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد، توسط نمایندگان مجلس تدوین و دو فوریت آن مورد موافقت قرار گرفت. بر این اساس نمایندگان مجلس با ۱۵۴ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در صحن این طرح دوفوریتی را به تصویب رساندند.

شورای نگهبان معتقد است در شهرهایی که اکثریت آن مسلمان هستند، غیر مسلمانان نمی توانند به عضویت شوراها درآیند و بر مسلمانان حکومت کنند. اما نمایندگان مجلس با تصویب دوفوریتی طرحی مخالفت خود را با این نظر شورای نگهبان اعلام کردند.

در جریان بررسی دو فوریت این طرح تنها علی ادیانی راد نماینده اصولگرای قائم شهر حاضر به مخالفت علنی با این طرح شد. این طرح به امضای ۲۰۰ نماینده مجلس رسیده بود.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس در جریان تصویب این طرح در صحن علنی گفت: «از ۲۰۰ و چند نماینده‌ای که این طرح را امضا کرده‌اند تشکر می‌کنم و تاکید دارم که این مساله پیامی مشخص دارد که هم از دیدگاه ملی و هم از دیدگاه بین‌المللی و همچنین از منظر حقوقی قابل استناد است و پیامی که پشت این اتفاق وجود دارد این است که ما ایرانیان از هر نژاد و مذهب و قوم در کنار هم زندگی می‌کنیم، به هم احترام می‌گذاریم و از حقوق قانونی خود دفاع می‌کنیم و بنا به فرموده امام بزرگوار ما ملت واحده هستیم.»

چنانچه شورای نگهبان با این مصوبه مخالفت کند، به احتمال زیاد این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت تا اعضای مجمع در این خصوص تصمیم گیری کنند.