درصحن: مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس خواستار پاسخگویی علی لاریجانی رئیس مجلس در خصوص صدور دستور دیوار کشی اطراف ساختمان مجلس شده و گفته: «با اسلحه و دیوار کشی امنیت تامین نمی شود. به گفته پزشکیان دیوار کشی دیگر در دنیا طرفداری ندارد.»

درپی حمله داعش به ساختمان مجلس، به دستور علی لاریجانی، ساخت دیوار امنیتی در اطراف ساختمان مجلس و ساختمان تاریخی مجلس مشروطه آغاز شده است. اعضای شورای شهر معترض این دیوار هستند و معتقدند مجلس بر خلاف قوانین جاری بدون کسب اجازه از شهرداری و سازمان میراث فرهنگی دیوار کشی را آغاز کرده است.

مسعود پزشکیان معتقد است این تصمیم به دستور شخص علی لاریجانی صادر شده و می گوید: «برای نظارت بر داده و اطلاعات خیلی راحت‌تر از این شیوه‌ها می‌توان عمل کرد و درباره این‌که بر چه اساسی چنین تصمیمی اتخاذ شده، باید دکتر لاریجانی صبحت کند تا مشخص شود، برچه اساس این تصمیم اتخاذ شده است.»

مسعود پزشکیان اما از تصمیم هیات رئیسه برای کاهش جلسات علنی مجلس از سه روز در هفته به دو روز دفاع کرده و گفته: شخصا معتدم جلسات باید به یک روز کاهش پیدا کند تا نمایندگان بیشتر به امر نظارت بپردازند تا روشن شود چرا قوانینی که تصویب می شود اجرا نمی شود. او برای نمونه به مساله اشتغال اشاره کرده و گفته صحبت کردن در مورد ضرورت اشتغال زایی کافی است باید روشن شود چرا در این خصوص اقدامی انجام نمی شود. به گفته پزشکیان کشور مشکل قانونی ندارد بلکه مشکل این است که قوانین درست اجرا نمی شود.

پیش از این مجلس هر هفته سه روز جلسه علنی برگزار می کرد ولی به دلیل انباشت طرح ها و لوایح در کمیسیون های تخصصی، هیات رئیسه مجلس، تعداد جلسات علنی را به دو روز در هفته کاهش و تعداد جلسات کمیسیون های تخصصی را افزایش داد.