درصحن: جمعی از نمایندگان مجلس در نامه ای به ایرانیان خارج از کشور، اعلام کرده اند که محدودیت های اعمال شده برای دو تابعیتی ها فقط مختص مقامات است و ایرانیانی که تابعیت مضاعف دارند بدون نگرانی می توانند به ایران بازگردند بدون آنکه برایشان مشکلی ایجاد شود.

متن این نامه هنوز منتشر نشده ولی خبرگزاری فارس اطلاع داده که این نامه در حال جمع آوری امضاء است و طی روزهای آینده با تعداد امضاهای بیشتر منتشر خواهد شد.

مجلس طرح تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی را در دست اقدام دارد. گفته می شود لیست یک صد مدیر دو تابعیتی برای برخوردهای قضایی به قوه قضاییه ارسال شده است.

آنگونه که خبرگزاری فارس نوشته در این نامه آمده است:

بحث مربوط به دوتابعیتی‌ها و افراد دارای گرین‌کارت و تابعیت‌های مضاعف شامل مقامات کشور و خانواده‌های آنها می‌شود و ربطی به سایر ایرانیان ندارد.

این نامه که از سوی برخی از اعضای هیأت تحقیق و تفحص از دوتابعیتی‌ها تهیه و تدوین شده، بر لزوم زندگی آزاد ایرانیان تأکید شده و هرگونه رصد و توجه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی به مسئله دوتابعیتی‌ها را متوجه مقامات کشور دانسته است.

نویسندگان این نامه به تمامی ایرانیانی که به دلایل علمی و تجاری و دلایل دیگر از کشور خارج شده‌اند، اطمینان داده است که می‌توانند به راحتی به کشور بازگشته و مشکلی برایشان پیش نمی‌آید.

نمایندگان مجلس در این نامه دلایل لزوم پرداختن به مسئله تابعیت را مورد اشاره قرار داده‌اند و برخی مشکلات کشور همانند بی‌ثباتی در بازار ارز و وجود مشکل در توافق «برجام» را نتیجه اقدامات دوتابعتی‌ها دانسته‌اند.