درصحن: کمیسیون امنیت ملی با صدور بیانیه ای اعلام کرد از هرگونه حمله نظامی سپاه به نیروهایی امریکایی حمایت می کند. اعضای این کمیسیون امنیتی مجلس، این بیانیه را در پاسخ به اقدامات دولت امریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران صادر کرده اند.

دولت دونالد ترامپ در نظر دارد تا با حمایت کنگره سپاه پاسداران را در ردیف گروههای تروریستی قرار دهد. این موضوع با واکنش مقامات ایرانی روبرو شده است. حسن روحانی در هیات دولت ضمن تجلیل از سپاه پاسداران اعلام کرده که نه تنها محبوب قلوب ایرانیان است بلکه در عراق و سوریه و کردستان نیز محبوب است.

اعضای کمیسیون امنیت ملی به ریاست علاء الدین بروجردی با صدور بیانیه ای اظهارات رئیس جمهور امریکا را محکوم کرده و آورده اند: «اخیراً علیرغم این واقعیت‌ها رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی وقیحانه تهدید نموده است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست گروه‌های تروریستی قرار خواهد داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم نمودن این تفکر نابخردانه اعلام می‌نماید اگر چنین اظهارات احمقانه‌ای بخواهد محقق شود کمیسیون از هر اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای آمریکایی که طبق ماده 4 قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا حامی گروه‌های تروریستی هستند، حمایت می‌نماید و اعلام می‌کند سپاه حق دارد همانگونه که با گروه‌های تروریستی برخورد می‌کند با آنها نیز برخورد نماید.»