درصحن-شوراها: گزارش رئیس ستاد اربعین شهرداری تهران از عملکرد و برنامه های این ستاد، با اعتراض اعضای شورای پنجم روبرو شد. اعضای شورای شهر تهران، ضمن انتقاد گسترده نسبت به عملکرد این ستاد، از تخلفات مالی گسترده ستاد در سالهای گذشته خبردادند و مدعی شدند شهرداری به بودجه مصوب ۵ میلیاردی برگزاری مراسم اربعین پایبند نبوده و چندین برابر بودجه مصوب هزینه کرده است.

ستاد اربعین برای تسهیل برگزاری مراسم اربعین در خاک کشور عراق در شهرداری تهران فعال شده است. شورای چهارم در یکی از آخرین جلسات رسمی خود، بودجه این ستاد را از ۵ به ۱۰ میلیارد افزایش داد. مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران امروز سه شنبه با حضور در صحن علنی شورا گزارشی از روند فعالیت این ستاد ارائه کرد.

حجت نظری عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی نیز در واکنش به این بخشی از گزارش عبداللهی که به ساخت مدارس در عراق اختصاص داشت پرسید  از آنجایی که ما در کشور خود با معضل مدارس مواجه هستیم آیا ساخت به مدرسه عراق جزو وظایف ما محسوب می‌شد از سوی دیگر به نظر شما با توجه به  10 میلیارد تومانی که برای بودجه پیش بینی شده است چه میزان اضافه بر آن هزینه خواهد شد.

افشین حبیب زاده عضو دیگر شورای شهر نیز به گزارش مالی این ستاد در سال 94 اشاره کرد و گفت: در سال 94 بر اساس مصوبه این ستاد باید پنج میلیارد تومان هزینه می‌شد اما شما 15 میلیارد تومان هزینه کردید بر اساس شنیده‌ها نیز هزینه‌های این ستاد در سال 95 ، 34 میلیارد تومان بوده است سوال این است که چرا میان هزینه‌های آزاد و بودجه‌های مصوب که پنج میلیارد تومان است این قدر فاصله وجود دارد.

حسن رسولی نیز گفتبر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده سال گذشته هزینه واقعی که این ستاد متحمل شده است چهل میلیارد تومان بوده و مشخص نیست این هزینه چه مقدار جاری و چه مقدار به صورت تملک دارایی بوده است من از فرماندار تهران تعجب می‌کنم که چرا با وجود تناقض‌ها و مغایرت‌های موجود در این مصوبه آن را تایید کرده است در حالی که فرماندار مشهد به مصوبه این چنینی در شهرداری شهر مشهد به حق اعتراض کرد. ما این مصوبه را امسال اجرا می‌کنیم اما برای سال 97 آقای نجفی باید تشکیل جلسه داده و به صورت جدی به این مساله رسیدگی کند.

در ا دامه حق شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی نیز با تاکید بر اینکه همه از محبین امام حسین (ع) هستند و مصوبه امسال محترم است، گفت: از شهرداری تهران انتظار داریم به سقف مصوبه یعنی 10 میلیارد تومان پایبند باشد و از سوی دیگر پیشنهاد می‌کنیم که به جای طرح در قالب لایحه ارائه شود.