درصحن-شوراها:  آخرین جلسه رسمی شورای چهارم تهران، امروز سه شنبه دهم مرداد برگزار شد. مهدی چمران رئیس شورا از تایید مصوبه مجلس مبنی بر شروع به کار شورای پنجم از روز ۱۴ مرداد و تایید این مصوبه توسط شورای نگهبان خبر داد و اعلام کرد روز یکشنبه جلسه غیررسمی غیر علنی با حضور محمد باقر قالیباف برگزار می شود و پس از آن شورای پنجم فعالیت خود را آغاز می کند.

پیش از این زمان دقیق پایان کار شورای چهارم به دلیل اختلاف نظر دولت و شورای نگهبان مشخص نبود چراکه شورای نگهبان معتقد بود عمر چهارساله شورای چهارم شهریور ماه به اتمام می رسد اما از سوی دیگر دولت معتقد بود طبق قانون بین زمان برگزاری انتخابات و تشکیل دوره جدید شوراها نباید بیش از یک ماه فاصله باشد. مجلس با اصلاح قانون زمان قطعی تشکیل شورای پنجم را روز ۱۴ مرداد تعیین کرد و این روز به تصویب شورای نگهبان رسید.

با اتمام دوره چهارم شورا، عمر شهرداری محمد باقر قالیباف نیز به سر رسید تا شورا و شهرداری تهران پس از سالها از کنترل اصولگرایان خارج و به اصلاح طلبان واگذار شود.

تعیین هیات رئیسه شورای پنجم و انتخاب شهردار اولین دستور کار شورای آتی خواهد بود. منتخبان شورای تهران، ۷ نفر را برای شهرداری تهران کاندیدا کرده اند که به نظر محمد علی نجفی و حسین مرعشی بیشترین شانس را برای کسب این مقام دارا هستند.

در آخرین جلسه رسمی شورای چهارم، طبق روال رحمت اله حافظی نسبت به کم توجهی شهرداری تهران به مصوبه شورا در خصوص آسیب های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: شناسایی کودکان آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر در سال اول برنامه هم عملی نشده است و این موارد مقفول از برنامه پنج‌ساله است که مورد توجه واقع نشده است.

دوستی دیگر عضو شورا نیز در این جلسه فعالیت شهرداری در توسعه حسینه ها و مراکز بهداشتی را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت:  شهرداری در توسعه حسینیه‌ها و مراکز بهداشتی کار بزرگی انجام داده است.