درصحن: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار «جهاد محتوا» در رسانه ها از سوی حوزه های علمیه، مساجد، بسیج، دانشگاهها، مدارس و مجلس برای مقابله با نارسایی های موجود در سبک زندگی، خانواده، سرمایه اجتماعی، اخلاق و آسیب های اجتماعی شده و گفته جهاد محتوا باید به تغذیه صحیح جامعه منجر شود. او این اظهارات را در دیدار با کمیته رسانه مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است.

کمیته فرهنگ و رسانه، در کمیسیون فرهنگی مجلس فعالیت می کند. صالحی امیری وزیر فرهنگ به اعضای این کمیته گفته: کوچ عمومی از رسانه مکتوب به رسانه مجازی شروع شده ولی هنوز در این حوزه ما قانونگذاری نکرده ایم. او خواستار اصلاح قانون رسانه با هدف صیانت از فضای مجازی شده است.

صالحی امیری یکسال پیش جایگزین علی جنتی وزیر فرهنگ دولت روحانی شد. او با بیان اینکه  نمی توانیم به هر فردی که تقاضای رسانه کرد، مجوز دهیم، خاطرنشان کرده: برای دریافت رسانه صلاحیت حرفه ای نیاز است که اگر قانون اصلاح شود از تعداد زیادی از رسانه‌های بلاتکلیف کاسته خواهد شد.

به گفته وزیر فرهنگ یک و نیم میلیون کانال تلگرامی فعال در ایران وجود دارد که در ایام انتخابات تولید و توزیع کننده ۳ میلیارد محتوا بوده است.

در این دیدار فریده اولاد قباد نماینده تهران خواستار بررسی موفقیت یا شکست رویکرد مواجهه با رسانه های جدید و سیاست برخورد با ماهواره ها و شبکه های مجازی شده و گفته: باید جلوی فعالیت کانال هایی که باعث ایجاد رفتارهای پرخطر در جوانان می شود گرفته شود.