درصحن- شوراها: حدود سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها، رئیس قوه قضاییه هرگونه استفاده از رسانه های خارجی را جرم خوانده و به کاندیداها هشدار داده تا از تبلیغ خود و تخریب رقیب از این طریق رسانه های خارجی به شدت پرهیز کنند. صادق لاریجانی رسانه های خارجی را ابزار دشمن خوانده و گفته: دشمنان وقتی نمی توانند با ایران وارد یک رویارویی نظامی شوند با استفاده از راهکارهای جنگ نرم تلاش می کنند بر تصمیمات مسوولان و مردم ایران اثر بگذارند.
مصاحبه با رسانه های خارجی در ایام انتخابات امری معمول در ایران و دیگر کشورهای خارجی است و قانون چنین حقی را از کاندیداها سلب نکرده است. روشن نیست صادق لاریجانی بعنوان رئیس قوه قضاییه بر چه اساسی این حکم را صادر و مصاحبه های انتخاباتی با رسانه های خارجی را جرم خوانده است.
رئیس قوه قضاییه دشمنی آمریکا و اذناب منطقه ای آن و همچنین جریان ضد انقلاب فراری و حتی برخی افراد در درون کشور را پا برجا دانسته و خاطر نشان کرده: از ابتدا تا انتهای روند انتخابات و در جریان رقابت ها و تبلیغات باید به دقت حرکات دشمن را رصد کنیم و فراموش نکنیم که دشمن همواره از طریق ایجاد شایعات و مشوه ساختن چهره مسئولان، نظام جمهوری اسلامی و اصل انتخابات، اهداف خود را پیش می برد.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: یکی از ناصواب‌ترین کارها استفاده از ابزار ضد انقلاب توسط جریان های داخلی برای پیشبرد اهداف انتخاباتی است. برخی رسانه های ضدانقلاب از سوی بعضی افراد در داخل کشور به کار گرفته می شوند که این کار قطعاً جرم است. بنده بعنوان مسئول دستگاه قضایی از همه کسانی که می خواهند به نحوی وارد عرصه انتخابات شوند می خواهم که نسبت به حیله ورزی دشمن که کاری جز تفرقه افکنی ندارد هوشیار باشند و اینگونه نباشد که با بهره گیری از ابزارهای ضد انقلاب برای اثبات خود و تخریب چهره رقیب، آب به آسیاب دشمن بریزند.