درصحن-شوراها: پیش از ورود به شورای پنجم اصفهان، شیرین طغیانی سابقه عضویت در شورای اول شهر خوراسگان را در کارنامه داشت، شهری که با نظر دولت در سال ۱۳۹۲ به اصفهان ملحق شد و نه دیگر اثری از شهر خوراسگان ماند و نه اثری از شورای آن. شیرین طغیانی که ۴ سال در دو کمیسیون عمران و فرهنگی خوراسگان فعالیت کرده بود، حالا باید برای کل شهر اصفهان تصمیم گیری کند گویی از شورای محله به شورای شهر آمده است.

شیرین طغیانی کیست؟

شیرین طغیانی در سال ۱۳۵۱ در خوراسگان اصفهان متولد شد. او تحصیلات اش را در رشته معماری و شهرسازی تا درجه دکترا ادامه داد و در سال ۱۳۸۷ موفق شد از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی تهران، مدرک دکترای خود را در رشته شهرسازی اخذ و به عضویت هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان مشغول به کار شود. او پیش از این مدرک کارشناسی ارشد را در رشته معماری از دانشگاه آزاد خوراسگان دریافت کرده بود.

شیرین طغیانی اولین بار در حالیکه تنها ۲۷ سال داشت در انتخابات اولین دوره شورای شهر خوراسگان که آن زمان هنوز در شهر اصفهان ادغام نشده بود، اعلام کاندیداتوری کرد و موفق به کسب اکثریت آراء شد تا بعنوان یکی از جوانترین اعضای شورا، بر مسایل شهر نظارت و در مقام تصمیم گیری قرار گیرد.

                       

سوابق مدیریتی و اجرایی

شیرین طغیانی علاوه بر عضویت در شورای اول خوراسگان، در حوزه آموزش و تدریس مشغول بوده و سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه را در کارنامه دارد. اهم سوابق اجرایی و مدیریتی او تا قبل از ورود به شورای پنجم اصفهان به این شرح است:

  • عضو شورای اول شهر خوراسگان، ۷۸-۸۲
  • مسئول کانون فرهنگی بانوان شهر خوراسگان، ۸۲-۷۹
  • عضو کمسیون عمران و فرهنگی شورا و شهرداری خوراسگان، ۸۲-۷۹
  • عضو نظام مهندسی ساختمان اصفهان ۸۶ تا کنون
  • استادیار دانشگاه
  • عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اصفهان
  • معاون دانشکده هنر، معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اصفهان، ۹۴-۹۶

شیرین طغیانی در سال ۱۳۹۵ برای ورود به شورای پنجم شهر اصفهان اعلام کاندیداتوری کرد و مورد حمایت ائتلاف امید (اصلاح طلبان) قرار گرفت. او به همراه دیگر اعضای لیست امید موفق به ورود به شورای پنجم اصفهان شد. در این دوره از انتخابات، اصلاح طلبان که حضوری بسیار کمرنگ در شورای چهارم داشتند موفق شدند صدرصد کرسی های دوره پنجم شوراها را از آن خود کنند. شیرین طغیانی در این دوره از انتخابات با کسب ۱۴۲ هزار و ۷۷۹ رای موفق شد بعنوان منتخب چهارم راهی شورای پنجم اصفهان شود.

شیرین طغیانی دارای دکترای شهرسازی، تمرکز شهرداری ها روی منابع ناپایدار مثل تراکم فروشی را مشکلی بزرگ در ایران می داند.

طغیانی تمرکز شهرداری ها بر منابع مالی ناپایدار مثل فروش تراکم را از مشکلات اصلی شهرداری ها می داند و می گوید: «شهرداری ها برای تأمین منابع مورد نیاز، از منابع ناپایدار خود استفاده می کنند، به عنوان نمونه تراکم میفروشند که این امر، ضررها و آسیب های بلند مدتی را در پی خواهد داشت.» به باور این عضو شورای پنجم اصفهان، گردشگری یکی از صنایع مهم در تامین منابع مالی پایدار شهرداری هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

شیرین طغیانی در سال ۱۳۹۰ به همراه دکتر محمد نقی زاده مقاله ای در خصوص «ضرورت مدیریت بحران های هویتی در فضاهای شهری» منتشر کرد. وی معتقد است که اگر زمان و انسان را از مکان جدا کنیم عملاً هویت مکان را گرفته‌ایم و زمانی از اتفاقات موجود در شهر به‌عنوان بحران یاد می‌کنیم که یا زمان آن صحیح نیست یا انسان را در نظر نگرفته‌ایم.

طغیانی، خشکی زاینده رود را عظیم ترین بحران اصفهان و خشکی دریاچه ارومیه را عظیم ترین بحران ایران می داند و می گوید: «این بحران‌ها مربوط به‌کل کشور و تاریخ ایران و نگاه فردی به آنها اشتباه است چراکه تمام مراتب بحران‌های اجتماعی، انسانی، فرهنگی و کالبدی با آنها مرتبط هستند.»