درصحن- شوراها: رئیس انجمن طب سنتی ایران خواستار توجه و مشارکت شوراها و شهرداری ها در ارتقاء طب سنتی شده و گفته: بالابردن سطح سواد سلامت مردم، آگاه کردن مردم به روش های پیشگیری از بیماری به جای درمان با اصلاح سبک زندگی، محدود کردن عرصه فعالیت سوداگران طب سنتی، و نهایتا توسعه توریسم سلامت و سلامت گردی بر مبنای طب سنتی، از جمله وظایف شوراها و شهرداری است.

کمتر از یک ماه مانده به انتخابات شورای پنجم، انجمن های صنفی و علمی و گروههای مختلف اجتماعی انتظارات خود از شوراها و شهرداری را بیان می کنند به امید اینکه انتظارات آنها مورد توجه کاندیداها و منتخبان دوره آینده شوراها قرار گیرد.

نفیسه حسینی یکتا رئیس انجمن علمی طب سنتی در تشریح انتظارت جامعه طبیبان طب سنتی گفته: «شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا می‌توانند در بالا بردن سطح سواد سلامت مردم نقش مهمی را ایفا کنند.» او اصلاح سبک زندگی را از دیگر نکات قابل توجه عنوان کرده و تصریح کرده: «سنگ بنای طب ایرانی، تقدم پیشگیری بر درمان است و بر این اساس آموزه‌های طب سنتی به سمت آموزش اصلاح سبک زندگی است. بنابراین شوراها می‌توانند در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری در چهارچوب اختیارات و امکاناتی که دارند، برنامه ریزی جدی جهت آموزش و فرهنگ سازی ‌لازم بر مبنای طب سنتی ایرانی داشته باشند.»

به گفته حسینی شوراها میتوانند بستر مناسبی را برای مقابله با سودجویان حوزه طب سنتی ایجاد کنند؛ چرا که اقبال عمومی زیادی به طب سنتی وجود دارد و قاعدتا برای پاسخ دادن به نیازهای مردم در این حوزه، افراد سودجویی هم وارد میدان میشوند. بنابراین اگر ارتباط مراکز تصمیم گیرنده با مجامع علمی این حوزه تقویت شود، باعث میشود که مردم از خطر دور شده و اطلاعات صحیح و دقیقی را در حوزه طب سنتی دریافت کنند.

او همچنین از شهرداری ها خواسته نسبت به موضوع توریسم سلامت و سلامت‌گردی در حوزه طب سنتی توجه کنند و گفته: در حوزه طب سنتی می‌توانیم مراکز و محافلی را داشته باشیم که مورد توجه توریست‌هایی قرار گیرد که می‌خواهند خدماتی را در حوزه سلامت دریافت کنند.