درصحن- شوراها: رئیس کمیته امداد از اخراج ۱۷ مدیر این نهاد عمومی، در جریان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دلیل سوء استفاده شخصی از اموال کمیته امداد خبر داده و گفته: ما مدیران این نهاد را از ورود به امر انتخابات ممنوع کرده‌ایم و بخشنامه‌ای در این خصوص صادر کرده‌ایم. ولی در انتخابات سال ۹۴ با ۹۰ مورد تخلف روبرو شدیم که ۱۷ مورد آن چون شخصی بود، متخلفان را برکنار کردیم. میرفتاح قول داده که پول های کمیته امداد در انتخابات خرج نشود.

ریاست طولانی، عسگراولادی از رهبران موتلفه اسلامی در کمیته امداد و واگذاری کرسی های مدیریتی این نهاد به اصولگرایان، همواره این نهاد را در مظان اتهام دخالت در انتخابات و هزینه کرد بودجه های این نهاد به نفع کاندیداهای خاص قرار داده بود. خصوصا اینکه برخی از مدیران این نهاد همچون مصری نماینده کرمانشاه از کمیته امداد به مجلس راه یافته است.

میرفتاح رئیس جدید کمیته امداد اما وعده داده که با نهایت دقت و حساسیت مانع از این خواهد شد که پول‌های کمیته امداد در انتخابات خرج شود او گفته است: در جریان انتخابات سال 94 بخشنامه‌های سخت و قهرآمیزی تدوین کردیم و در همین راستا حدود 90 نفر مداخله‌کننده از کمیته امداد در انتخابات مشاهده شد که از این میزان 17 نفر به علت دخالت شخصی برکنار شدند.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری انتخابات نیز ملاقاتی با وزیر کشور داشتیم که وی نیز اذعان کرد هیچ گزارش تخلفی از این نهاد نیامده است.