درصحن-شوراها: دو نماینده مجلس با ابراز تاسف از عدم کاندیداتوری رحمت اله حافظی چهره منتقد شهرداری تهران در شورای شهر تهران در بیانیه ای اعلام کرده اند: «در این مجلس، موضوعات مد نظر وی-حافظی- در زمینه‌ تخلفات شهرداری تهران به فراموشی سپرده نخواهد شد و نمایندگانی که مانند وی، نه به دنبال جاه‌طلبی و خودنمایی هستند و نه به این موضوع به عنوان تریبونی برای عرضه خویش می‌نگرند، از همه ابزارهای نظارتی قوه مقننه برای به سرانجام رساندن این موضوع استفاده خواهند کرد.»

رحمت اله حافظی عضو اصولگرای شورای شهر تهران و از جدی ترین منتقدین قالیباف شهردار تهران بود و بدون توجه به همسویی قالیباف با جناح متبوع اش، از هر فرصتی برای بیان تخلفات شهرداری تهران استفاده می کرد. او از کاندیداتوری دوره پنجم شوراها انصراف داد.

عبدالکریم حسین زاده و بهرام پارسایی دو عضو فراکسیون امید مجلس دهم، انصراف حافظی را معنادار و اندرزگونه دانسته و آورده اند: بدون شک تلنگری که حافظی با خداحافظی معنادار خود، به همه نمایندگان مجلس و شورای شهر فعلی و بعدی زد، مانند تلاش‌های خالصانه او در یک سال گذشته، به عنوان سند فسادستیزی وی در تاریخ ثبت خواهد شد. امید که ما و همه آنها که باید معنای این تلنگر را درک کنند، پیش از آنکه دیر شود، برای بازگرداندن آب رفته به جوی، همدل شوند.