درصحن: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از جهش خط فقر در ایران به دو میلیون تومان خبر داده و گفته در حال حاضر در لایحه بودجه معافیت مالیاتی را یک و نیم میلیون تومان دیده شده که این رقم باید به دو میلیون تومان افزایش پیدا کند. اگر این پیشنهاد در صحن علنی به تصویب برسد و شورای نگهبان آن را تایید کنند. کارگرانی که دریافتی شان در سال ۱۳۹۶ زیر ۲ میلیون تومان باشد از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
این در حالی است که غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حقوق بیشتر کارگران در ایران را زیر ۲ میلیون تومان عنوان کرده است.
کارگروه تعیین دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۶ هنوز حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۶ را تصویب نکرده است که به نظر می رسد با اظهارات رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حداقل حقوق و دستمزد در مرز ۲ میلیون تومان باشد. این در حالی است که فعالان کارگری،‌ هزینه معیشت یک خانواده کارگری را حدود ۳ و نیم میلیون تومان برآورد کرده و خواستار نزدیک کردن دستمزد کارگران به این عدد شده اند. آنها معتقدند دولت در اجرای قانون کار که بر تطابق دستمزد کارگران با خط فقر و تورم سالیانه، کوتاهی می کند.
لایحه قانون بودجه سال ۱۳۹۶ در حال حاضر در کمیسیون تلفیق بودجه در حال بررسی است و بزودی رسیدگی به آن در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.