درصحن-شوراها: قالیباف شهردار تهران بالاخره سکوت در خصوص واگذاری غیرقانونی املاک نجومی را شکست و اعلام کرد: کل تخلفات شهرداری در واگذاری املاک اگر در دادگاه صالح رسیدگی شود بیشتر از ۵-۶ میلیارد تومان نمی شود. او که در صحن شورای شهر تهران سخن می گفت با اشاره به گزارش دادستان کل کشور گفت: از مجموع ۲۷ هزار و ۶۰۰ مورد واگذاری فقط در ۴۵ مورد تخلف روی داده که ۳۶ مورد آن را همان روز که دادستان اعلام کرد برگردانم.
شهرداری تهران متهم به واگذاری غیر قانونی املاک به مدیران شهرداری و برخی افراد خارج از شهرداری و ارائه تخفیف های غیر متعارف در واگذاری هاست. قالیباف در صحن علنی شورا اعلام کرد که بصورت غیرقانونی به هیچ یک از اعضای شورای شهر زمینی واگذار نشده تنها به ساعی یک آپارتمان داده شد که آنهم جایزه اش برای دریافت مدال طلای المپیک بود، به آقای پیرهادی ملکی واگذار شده که او هم از قبل بعنوان کارمند شهرداری عضو شرکت تعاونی بوده و به سمت عضویت در شرکت تعاونی ملکی گرفته خانم آباد هم به خاطر سوابق ایثارگری می توانسته ملک بگیرد. قالیباف گفته بنا بر گزارش دادستان کل کشور واگذاری ها جرم نبوده بلکه تخلف بوده که آنهم رسیدگی شده است. به گفته شهردار تهران اگر این اهمال ها در دادگاه برود و مشخص شود که اهمال بوده مبلغ آن شاید ۵-۶ میلیارد نشود در حالی که باز هم عدد ۱۵۰ میلیارد تخلف را اعلام می کنند قبلا هم گفته بودند بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تخلف شده است.
مجلس خواهان تحقیق و تفحص از شهرداری تهران بخاطر واگذاری املاک نجومی است و جمعی از نمایندگان طرح تحقیق و تفحص را به هیات رئیسه واگذار کرده اند. امروز در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کواکبیان نماینده تهران در تذکری نسبت به تاخیر در بررسی این طرح در صحن علنی گفت که نمایندگان بیش از دو ماه است که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را داده اند ولی هنوز این طرح رسیدگی نشده است. لاریجانی در واکنش از ریاست کمیسیون عمران خواست تا سریعتر گزارش کمیسیون در خصوص این طرح را به صحن علنی بیاورد.