خبرگزاری ایلنا: وکیل مدافع خانواده‌ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تشریح ماجرای حضور خود در فرمانداری تهران برای اعتراض به ردصلاحیت صورت گرفته در انتخابات مجلس پرداخت.

وحید ابوالمعالی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به حضورش در فرمانداری تهران در روز پنجشنبه گفت: من روز گذشته (پنجشنبه) به فرمانداری تهران رفتم تا از دلایل رد صلاحیتم توسط هیات اجرایی آگاه شوم. در طبقه همکف فرمانداری هیات اجرایی و هیات نظارت مستقر بودند که از هیات اجرایی دو جوان حضور داشتند که به زحمت سن آنها به 25 سال می‌رسید اما همه اعضای هیات نظارت حضور داشتند.

وی ادامه داد: من ابتدا به سمت هیات نظارت رفتم و ‌آنها بسیار مودبانه برخورد کردند. من گفتم که نسبت به رد صلاحیتم معترضم و درصدد اعتراض هستم. از آنها پرسیدم چه می‌شود کرد که آنها با کمال ادب مرا راهنمایی کردند و به من گفتند که شما به سمت هیات اجرایی بروید و دلایل رد صلاحیت‌تان را از‌ آنها بخواهید. هنگامی که من به سمت افراد هیات اجرایی رفتم از آنها خواستم تا مستندات رد صلاحیت بنده را ارائه کنند؛ این افراد با کمال بی‌اعتنایی گفتند درخواست‌ات را بنویس و در دبیرخانه ثبت کن. من به آنها گفتم طبق قانون، به این عمل نیاز نیست و شما باید مستندات خود را ارائه دهید. سپس آنها گفتند امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) اینجا تعطیل است و ما کاری نمی‌کنیم که من در پاسخ به آنها گفتم براساس نص قانون شما در ایام اعتراض تعطیلی ندارید و باید به درخواست من رسیدگی کنید.

این وکیل پایه ‌یک دادگستری افزود: در این هنگام آقای رسایی که وی نیز توسط هیات‌های اجرایی رد صلاحیت‌ شده است به فرمانداری آمد و دیدم که او به سمت دفتر فرماندار رفت. من نیز پس از این مسئله به دفتر فرماندار رفتم که در آنجا فرماندار حاضر نبود و رئیس دفتر وی حضور داشت و به شکل مودبانه‌ای به سوالات ما پاسخ گفت. من هنگامی که مسئله‌ام را برای این فرد مطرح کردم؛ او گفت واقعیت آن است که ما نسبت به این مسئله از وزارت کشور استعلام کرده‌ایم که چه کنیم اما وزارت کشور هنوز جواب نداده است و شما شنبه بیایید که من در پاسخ گفتم اقدام وزارت کشور تخلف است و در زمانی که شما آمادگی دریافت شکایت را ندارید؛ نباید زمان آن را هم آغاز می‌کردید.

ابوالمعالی با یادآوری پیگیری‌ها و پرس‌وجوهای خود برای دریافت دلایل ردصلاحیتش از سوی هیات‌های اجرایی اظهار داشت: پس از استمرار خواسته ما رئیس دفتر فرماندار با هیات اجرایی مستقر در فرمانداری تماس گرفت که آنها با کمال بی‌ادبی گفتند ما اقدامی نمی‌کنیم و این افراد نمی‌توانند برای ما تعیین تکلیف کنند و بروند و شنبه بیایند. از طرفی تفسیر فرمانداری این  است که نهایتا می‌توانند دلایل رد صلاحیت را برای ما بخوانند و مستندات خود را ارائه نمی‌دهند در حالی که براساس قانون مصوب سال 87 هیات‌های اجرایی باید مستندات خود را به افراد ارائه دهند.

وی اضافه کرد: سرانجام پس از سه، چهار ساعت پیگیری، هیات اجرایی مستقر در فرمانداری به سوالات ما پاسخ نداد و کسی هم جوابگو نبود.

وکیل خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه من سوالم از مسئولان آن است که چه تفاوتی میان وزارت کشور آقای روحانی و وزارت کشور دولت آقای احمدی‌نژاد وجود دارد، تصریح کرد: من می‌توانم بگویم وزارت کشور آقای احمدی‌نژاد نسبت به این مسائل بسیار پاسخگوتر بود. من در بازه قانونی برای ثبت اعتراض خود نسبت به رد صلاحیت صورت گرفته از سوی هیات اجرایی دولت آقای روحانی به فرمانداری رفته بودم که هیات اجرایی نسبت به دلایل من در رابطه با انجام آن عمل پاسخگو نبود.

ابوالعمالی ادامه داد: هنگامی که ما در فرمانداری حضور داشتیم آقای رسایی به من گفت مشکلت چیست و من گفتم تنها مشکلم این است که وکالت خانواده آقای هاشمی را برعهده دارم و من جرمی به غیر از آن ندارم.

وی یادآور شد: متاسفانه دولت آقای روحانی وکیل مدافع آقای هاشمی را هم رد صلاحیت می‌کند و هیات اجرایی نیز نسبت به وظایف قانونی خود بی‌توجه است.