درصحن: با نزدیک شدن به مرحله اعلام کاندیداتوری و تبلیغات انتخاباتی برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رفته رفته احزاب و گروههای سیاسی شرکای انتخاباتی خود را شناسایی و از ائتلاف های انتخاباتی رونمایی می کنند.

احزاب و گروههای عمده اصلاح طلب و اعتدالگرا، اولین جریانی است که به نظر می رسد به یک ائتلاف نهایی دست یافته است. تشکیل شورای عالی سیاستگذاری مرکب از  شورای مشورتی آقای خاتمی (۱۱ نفر)، بنیاد امید ایرانیان (۵ نفر) و نمایندگان احزاب اتحاد ملت ایران٬ ندای ایرانیان٬ اعتدال توسعه و مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، چهره گروههای موتلف اصلاح طلب را مشخص کرد. مهدی نادمی عضو بنیاد امید ایرانیان با اعلام این خبر گفته تاکنون افراد معرفی شده از این گروهها به این شرح اند: مهدی نادمی،‌ جعفر توفیقی، حسن رسولی، صادق بناب،‌ الهه کولایی،‌ محسن مهرعلیزاده از سوی دکتر عارف و محمد صوفی و مرتضی حاجی از سوی آقای خاتمی به عضویت رسمی شورای عالی سیاستگذاری معرفی شده اند. بقیه اعضا نیز به زودی معرفی می شوند.

پیشتر از غریبانی،‌ عارف و موسوی لاری بعنوان اعضای هیات رئیسه شورای عالی سیاستگذاری نام برده شده بود.

تشکیل جلسات انتخاباتی جامعتین

جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز مدتی است که برگزاری جلسات مشترک را آغاز کرد است. سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین با اعلام این خبر گفته که جامعه مدرسین در خصوص انتخابات مجلس کاندیدا معرفی نمی کند فقط شاخص های کاندیدای اصلح را اعلام می کند. جامعه مدرسین خود را برای معرفی نامزدان مجلس خبرگان رهبری آماده می کند.

برگزاری جلسات سران احزاب و گروههای اصولگرا با روسای جامعتین برای رسیدن به ائتلاف انتخاباتی در جریان است.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند سال جاری بطور همزمان برگزار می شود.