درصحن- شوراها: «فضای سبز اراک رو به نابودی است.» این مهمترین دغدغه رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای پنجم اراک است. خانم طوفان محمدی می گوید: «پایان عمر درختان اقاقیای سطح شهر نزدیک است.» او شهرداری اراک را به اجرای سریع برنامه علمی و عملیاتی اصلاح گونه‌های گیاهی و درختان پارک‌ها و فضای سبز، متناسب با اقلیم شهر و هرس علمی درختان فراخوانده و می گوید: «دیر بجنبیم درآینده نزدیک بیش از نیمی از فضای سبز شهر را از دست خواهیم داد.»

طوفان محمدی کیست؟

طوفان محمدی در شهریور ۱۳۵۱ در اراک متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع دبیرستان، شغل معلمی را برگزید و در مدارس شهر اراک به تدریس مشغول شد. او ضمن تدریس، تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری ادامه داد و موفق شد در سال ۱۳۸۸ از پایان نامه کارشناسی ارشد خود در دانشگاه پیام نور تهران دفاع کند. «عوامل موثر بر ساماندهی بافت تاریخی اراک» عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد او بود. محمدی در این مقاله این اهداف را دنبال کرده است: «ارتقاء کیفیت سطح زندگی ساکنان بافت تاریخی، جذب گردشگران به بافت و مطالعه عوامل موثر بر ساماندهی بافت تاریخی.»

طوفان محمدی عضو مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از تشکل های اصلاح طلب است و عضو تشکیلاتی این سازمان سیاسی-صنفی به شمار می آید.

طوفان محمدی پس از بیست سال سابقه تدریس در دبیرستانها و دانشگاههای اراک، در جریان انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، تصمیم به کاندیداتوری گرفت و وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شد. او در این انتخابات مورد حمایت شورای عالی اصلاح طلبان استان مرکزی قرار گرفت و به همراه ۷ عضو دیگر ائتلاف امید وارد شورای پنجم اراک شد. او در این انتخابات با کسب ۱۵ هزار ۷۵۴ رای بعنوان نفر هشتم به شورای یازده نفره اراک راه یافت. علاوه بر طوفان محمدی، مردم اراک به خانم فرزانه رحمتی نیز اعتماد کردند تا شورای اراک با دو عضو زن، اداره شود. فرزانه رحمتی بعنوان نفر آخر وارد شورای شهر اراک شد. هر دو عضو زن شورای ارک، با حمایت اصلاح طلبان به شورا راه یافتند.

طوفان محمدی پس از ورود به شورای اراک بعنوان رئیس فراکسیون امید شورا (فراکسیون اکثریت با ۸ عضو) برگزیده شد. او همچنین ریاست کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست و دبیری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی را عهده دار شد.

طوفان محمدی پس از انتخاب بعنوان عضو شورای شهر اراک، مهمترین اولویت شهر را تمرکز زدایی از مرکز شهر و ایجاد هسته های تجاری، درمانی و تفریحی در دیگر نقاط شهری و مکان یابی هسته های تجاری دیگر در نقاط مختلف شهر می داند. به باور او بهسازی و ساماندهی بافت تاریخی شهر و بازار قدیمی اراک، توجه به مسایل زیست محیطی، افزایش مشارکت شهروندان در آبادانی شهر و ارتقاء کیفیت زندگی مردم از دیگر اولویت های شورای پنجم اراک باید باشد.

نیاز زن های اراک از دیدگاه طوفان محمدی

طوفان محمدی نیازهای زنان اراک را در چند حوزه سلامت، حمل و نقل و رفاه عمومی می داند و می گوید: «زنان اراک فضای برای فراغت و ورزش ندارند. از سوی دیگر زنان اراک به دلیل وضعیت آلودگی هوا خواستار توجه به بحث سلامت هستند. موضوع سلامت خواسته همه اراکی‌ها به ویژه زنان است. از سوی دیگر ما در اراک نیازمند آن هستیم که مراکز ارائه خدمات مشاوره روانشناسی و مشاور خانواده در دسترس قرار گیرد.  خواسته و مطالبه دیگری که زنان بر آن تأکید دارند نحوه دسترسی است. حمل و نقل عمومی در اراک قدیمی و نامناسب است و همین سبب شده خدمات مناسبی ارائه نشود.» او معتقد است تنها پارک زنان شهر به دلیل عدم رعایت حریم پارک در ساختمان سازی های پیرامون پارک، کارکرد خود را به عنوان پارک زنان از دست داده است و شورا و شهرداری اراک باید فکری برای این مساله کنند.

جامعه مدنی پیش نیاز توسعه همه جانبه

طوفان محمدی اولین نطق اش در شورای پنجم اراک را به مساله معلمان اختصاص داد. او بحث اش را با این نکته شروع کرد که جامعه مدنی پیش نیاز توسعه همه جانبه و داشتن جامعه مدنی پویا نیازمند به رسمیت شناخته شدن پرسشگری و پاسخگویی است. او گفت: «در ایران به اموزش و پرورش خصوصا معلم به عنوان یک اولویت و توسعه گر، نگریسته نشده و تنها در قالب های شعاری معلم و علم آموزی را ستوده اند و در پرتو ستودنی های خشک و تکراری یاس و ناامیدی بر جامعه معلمان ایران رخنه کرده است و ناگزیر این بذرهای وحشت به دانش آموزان نیز سرایت خواهد کرد و فردایی بهتر که در پی تحقق آن هستیم معنایی نخواهد داشت.» به باور این عضو مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، اگر جامعه آرمانی می خواهیم باید به امنیت همه جانبه معلمان توجه داشته و برای گذر از پیچ های معمول برای صعودی پایدار به معلمان در ابعاد مختلف مصونیت هایی اعطا نماییم تا در فضایی آرام و آزادانه انسان هایی جست و جوگر و صلح طلب تربیت نمایند.

طوفان محمدی متاهل است و به سینما و موسیقی سنتی و کلاسیک علاقمند است. محمد رضا شجریان خواننده محبوب اوست.