‌درصحن: تحریف سخنان انتخاباتی وزیر کشور در خبرگزاری‌ وابسته سپاه گرچه تازگی ندارد اما نشان‌دهنده استراتژی این نوع رسانه‌ها و گروه‌ها در انتخابات آینده است. استراتژی که مطمئنا با اصول خبر رسانی و شفافیت و صداقت زاویه داشته و دارد.

ماجرا از آن قرار است که عبدالرضا رحمانی فضلی، امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت کاندیداهای احتمالی مجلس در شبکه‌های اجتماعی از هم اکنون جرم محسوب می‌شود؟ گفته است: «اگر از الان تبلیغات توسط کاندیداها در هر فضایی باشد٬ حتما تخلف محسوب می‌شود و به عنوان تبلیغات غیر مجاز با آن برخورد خواهد شد.»

هر چند این پاسخ منطبق با قوانین انتخاباتی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ کاندیدایی عملا حق تبلیغات زود‌ هنگام را ندارد اما رسانه‌ایی همچون تسنیم که وابسته به سپاه پاسداران بوده و به نظر می‌رسد خط سیاسی خاصی را در امر خبر رسانی دنبال می‌کند با تحریف همین جملات ساده جناب وزیر سعی کرده‌ تا ماهی خود را از این آب گل‌آلود بگیرند.

در متن خبری که بر روی خروجی خبرگزاری تسنیم آمده، می‌خوانیم: «خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور درباره تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی از جمله تلگرام، فیسبوک و وایبر اظهار داشت: اگر تبلیغات توسط کاندیداها در فضای مجازی باشد، حتماً تخلف است و با آن برخورد می‌شود.»

نگاه به متن خبر مذکور در دیگر رسانه‌ها همچون ایرنا، ایسنا و … نشان می‌دهد که مشخصا دبیران خبر این رسانه با حذف قید زمانِ «آلان» در سخنان وزیر کشور سعی کرده‌اند به غلط و به عمد منع قانونی را مختص تبلیغات انتخاباتی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک، وایبر و تلگرام و … بیان کنند که این خود ریشه در نگاه امنیتی و بدبینانه این رسانه‌ و مجموعه سپاه پاسداران نسبت به فضای‌های مجازی دارد.

در سال‌های اخیر مجموعه‌های وابسته به سپاه هزینه‌های هنگفتی را در جهت مقابله با شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی انجام داده‌اند و گویا بیم آن دارند که نیروهای مخالف آنان با بکار گیری اینترنت و فضای انلاین معادلات آنان در انتخابات آینده را برهم زنند.

با نزدیک شدن به انتخابات می‌بایست منتظر اوج گرفتن این نوع رفتارها که در عرف حقوقی «تشویش اذهان عمومی» نامیده می‌شود، بود.