اطلاع دقیقی از زندگینامه محمد صالحی در دست نیست او با مدرک دکتری حقوق قضایی یکی از اولین حقوقدانانی است در سال ۱۳۵۹ از سوی شورای عالی قضایی به مجلس ایران معرفی شد و با اخذ رای از مجلس توانست تا پایان دور اول در شورای نگهبان حضور داشته باشد. 

از فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی او در سال‌های بعد خبر چندانی در دست نیست.  

هاشمی رفسنجانی در کتاب «پس از بحران» به ملاقات خود با محمد صالحی در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۶۱ اشاره می‌کند و از نگرانی این عضو حقوق‌دان شورای نگهبان بابت دولتی شدن اقتصاد کشور و عدم انجام مصوبات می‌گوید. 

 به نظر می‌رسد حضور در شورای نگهبان برای صالحی کافی نبود، او در سال ۱۳۶۲ برای معرفی یک شرکت خارجی که قصد فروش ۱۸موشک‌ اگزوسه را داشت به دیدار هاشمی رفته است. 

او علاوه بر دلالی علاقه بسیاری به خدمت در خارج از کشور داشته و تلاش می‌کند تا پس از پایان دوره شورای نگهبان راهی به سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور پیدا کند. صالحی در آبان ۱۳۶۳ در حالی که از حضور در شورا به تنگ آمده بود و «از محیط حاکم بر شورا راضی نبود» در دیدار با هاشمی درخواست اعزام به ماموریت خارجی و استعفا از حضور در شورای نگهبان را می‌کند که با مخالفت او مواجه می‌شود. صالحی در تیر ۱۳۶۵ و پس از عدم معرفی مجدد برای عضویت در شورا، در ملاقات با هاشمی، از او درخواست پست سفارت می‌کند.  پس از این تاریخ اطلاع چندانی از او در دست نیست. 

 او از جمله افرادی است که پس از رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۱۳۹۲ از شورای نگهبان حمایت کرد.

سوابق: رییس دادگستری استان کرمان و رئیس دادگستری قم.

نام محمد محل تحصیل اطلاعی یافت نشد
نام خانوادگی صالحی نوع عضویت حقوقدان
نام پدر عبدالوهاب سال ورود ۱۳۵۹
تاریخ تولد ۱۳۱۱ سن ورود ۴۸ سال
تاریخ فوت در قید حیات مدت حضور ۵ سال
محل تولد قم-قم دوره اول
تحصیلات دکترای حقوق قضایی سمت بدون سمت

لینک منبع: https://www.arsehsevom.org/short-bio-mohammad-salehi