درصحن: نمایندگان مجلس، سوال از رئیس جمهور و استیضاح وزیر راه، را بار دیگر به جریان انداختند، سوال و استیضاح هایی که بارها در صحن مجلس مطرح و اثری نداشته است. سوال از رئیس جمهور قرار است در صورت داشتن حدنصاب سه شنبه آینده در صحن مجلس اعلام وصول شود و استیضاح وزیر راه منتظر واکنش رئیس جمهور به تقاضای استعفای آخوندی است.

مدتهاست نمایندگان مجلس خواهان طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص صندوق های اعتباری و بدهی های گسترده آنها به سپرده گذاران هستند اما با پادرمیانی رئیس مجلس و تلاش معاون پارلمانی رئیس جمهور تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفته اند تا این سوال به صحن مجلس کشیده نشود. روز گذشته نمایندگان سوال کنندگان در جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی، به بررسی راههای تسویه حساب با طلبکاران پرداختند. به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تا سه شنبه آینده اگر تعداد امضاها بیش از ۷۳ امضاء باشد این سوال در صحن اعلام وصول می شود و رئیس جمهور یک ماه فرصت دارد تا در صحن حاضر و به سوال نمایندگان پاسخ دهد. در صورتیکه رئیس جمهور نتواند نمایندگان را متقاعد کند، سوال و تخلفات صورت گرفته به قوه قضاییه ارجاع می شود.

گفته می شود دولت پرداخت طلب سپرده گذارانی که زیر ۲۰۰ میلیون سرمایه گذاری کرده اند را در نوبت قرار داده و با برخی از آنها تسویه کرده ولی وضعیت افرادی که بالای ۲۰۰ میلیون طلب دارند نامعلوم است.

همزمان با پیگیری این موضوع در مجلس، تعدادی از نمایندگان نیز به دلیل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج خواستار استیضاح وزیر راه شده اند. فراهانی نماینده قم با اعلام این خبر گفته، استیضاح کنندگان در نامه ای به رئیس جمهور خواستار استعفای آخوندی قبل از طرح استیضاح شده اند. او گفته چنانچه رئیس جمهور و آخوندی به این تقاضا واکنش مثبت نشان ندهند، استیضاح با جدیت دنبال خواهد شد. پیش از این نیز در پی تصادف قطار تبریز-مشهد، آخوندی از سوی نمایندگان مجلس نهم استیضاح شد ولی این استیضاح رای نیاورد. به نظر نمی رسد این سوالها و استیضاح ها در پی حل مشکلات باشد چراکه تاکنون بارها تکرار و حوادث نیز در پی هم تکرار می شوند.