درصحن: زلزله ای دیگر در ایران، فقدان مدیریت واحد بحران و ناکارآمدی، ستاد مدیریت بحران را برملا کرد. ابوالفضل سروش نماینده تهران که به نمایندگی از مجلس به مناطق زلزله زده اعزام شده با اعلام این مطلب گفته: «عدم وجود مدیریت واحد بحران، مهمترین مشکل مناطق زلزله زده است.»

مدیریت بحران و رسیدگی به مناطق آسیب دیده از جمله وظایف ستاد بحران است اما هر حادثه ای در ایران رخ می دهد، این ستاد متهم به ناکارآمدی است.

ابوالفضل سروش گفته: «نیروهای مسلح، هلال احمر، سازمان اورژانس هر کدام به خوبی تلاش می کنند تا به زلزله زدگان کمک کنند، اما فرماندهی واحد برای ساماندهی کمک ها وجود ندارد.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «باید امدادرسانی سریع تر و بهتر صورت گیرد و چادر، وسایل گرمایشی و مواد غذایی هر چه سریع تر در اختیار مردم قرار گیرد.»

وی اظهار داشت: «امکاناتی همچون چادر، مواد غذایی و وسایل گرمایشی وجود دارد اما عدم مدیریت واحد بحران موجب شده است که در توزیع این امکانات مشکلاتی ایجاد شود.»

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشکل امنیتی را از مشکلات مهم زلزله زدگان خواند و گفت: «متاسفانه برخی سودجویان درصدد دزدی و سرقت از منازل مردم هستند. باید فرماندهی نیروی انتظامی مناطق زلزله زده دقت بیشتری داشته باشد زیرا مردم این مناطق از خانواده های محروم و کارگر هستند.»

زلزله هفت ریشتری روز یکشنبه گذشته در مناطق غربی کشور، خسارات جانی و مالی گسترده ای در پی داشته است. استان کرمانشاه مرکز این زلزله شدید بوده است. رئیس جمهور و جمعی از وزرا به مناطق زلزله زده رفته اند تا از نزدیک بر روند کمک رسانی به زلزله زدگان نظارت و با اتخاذ تصمیمات فوری، مشکلات آنها را حل کنند.