درصحن-شوراها: وقوع زلزله ۷ ریشتری در غرب کشور، که به کشته و زخمی شدن شماری از ساکنان شهرهای غربی کشور در استانهای کرمانشاه، کردستان و ایلام منجر شد، شوراهای سراسر کشور را تحت تاثیر قرار داده بطوریکه مهمترین موضوع شوراها و شهرداری ها چگونگی کم رسانی به آسیب دیدگان بوده است.

معاون شهرداری تهران با اشاره به اعزام تجهیزات مورد نیاز از سوی شهرداری تهران به مناطق زلزله زده تصریح کرد:  2 تریلی آب معدنی، 4 آمبولانس شهر سالم، 2 کانتینر موادغذایی، 10 آمبولانس از بهشت زهرا، 160 چشمه سرویس بهداشتی، 4 دستگاه بیل مکانیکی، 40 هزار پتو و همچنین چادر گروهی به محل ارسال شد.

یزدانی با بیان اینکه اورژانس شرکت شهر سالم با هماهنگی وزارت بهداشت با تمامی امکانات در محل حاضر می شوند، ادامه داد: این در حالیست که  داروهایی همچون سرم، آنتی بیوتیک و داروهای ضد کزار، اعصاب و روان  به سرپل ذهاب ارسال شدند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران خاطر نشان کرد: یک اکیپ آتش نشانی به همراه وسایل ضروری و سبک همچون قیچی و وسایل آهن بری جهت آواربرداری اعزام شدند که تمامی این اعزام ها با هماهنگی استاندارکرمانشاه و معاون عمرانی و حوادث استانداری و شهردار سرپل ذهاب انجام شده است که در نهایت تا 5 عصر امروز وسایل به محل حادثه می رسند.

از کرمان، البرز، اردبیل، لرستان، همدان، خوزستان، اصفهان و فارس نیز آمادگی برای اعزام نیروی امدادی برای کمک به آسیب دیدگان، اعلام شده است.

براساس آخرین اخبار منتشره، این زلزله حدود ۴۰۰ کشته و ۷۰۰۰ مجروح داشته است. بسیاری از ساختمانها ویران و تعدادی از بناهای تاریخی سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام آسیب دیده اند. وزیر کشور به همراه اعضای ستاد بحران به مناطق زلزله زده سفر کرده اند. حسن روحانی رئیس جمهور نیز فردا قرار است به این مناطق سفر کند.