درصحن: حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی علوم و نیرو، به نمایندگان مجلس اطمینان داد که از مواضع دولت و رای مردم در انتخاب وزراء عدول نکرده است. او گفت: «با هیچ کس معامله نکرده و نخواهم کرد.» نمایندگان مجلس به حسن روحانی اعتماد کرده و به منصور غلامی و رضا اردکانیان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو رای اعتماد دادند تا پرونده هیات وزیران دولت دوم حسن روحانی، بدون حضور زنان بسته شود.

وزارتخانه های علوم و نیرو بدون نداشتن وزیر، در دولت دوم حسن روحانی توسط سرپرست اداره می شد. هفته پیش رئیس جمهور ایران، منصور غلامی رئیس دانشگاه همدان و رضا اردکانیان قائم مقام وزارت نیرو در دولت اصلاحات را بعنوان وزیر به مجلس معرفی کرد و نمایندگان مجلس یک هفته بعد، صلاحیت آنها را بررسی و به رای گذاشت. براساس آراء کسب شده غلامی با ۱۸۰ رای موافق و رضا اردکانیان با ۲۲۵ رای موافق بر کرسی وزارت تکیه زدند.

پیش از جلسه رای اعتماد روشن بود که رضا اردکانیان رای لازم برای وزارت را دارد ولی تردیدهایی در خصوص غلامی وجود داشت که نمایندگان پس از  استماع اظهارات رئیس جمهور به او نیز رای مثبت دادند.

حسن روحانی در جلسه رای اعتماد وزراء گفت: «من بر دانشگاه، آزادی، امنیت و برای دانشجویان آینده می‌خواهم؛ خطی که دولت از ابتدا اعلام کرده همین است و در این راه با هیچ کس معامله نکرده‌ام و نخواهم کرد. آنچه وعده من با ملت ایران بوده به حول قوه الهی و در صورت ادامه حیات به آن عمل خواهم کرد. شما نمایندگان شاهد بر سر عهد بودن ما خواهید بود و نیازی نیست که با عجله درباره افراد قضاوت کنیم، از معیارها کوتاه نیامدم و ممکن  است انتخاب‌ها طولانی شده باشد می‌دانید برای ایجاد هماهنگی نیاز به فرصت است  اما در عین حال پای همه اصولم ایستادم من به آقای دکتر غلامی که استادی با تجربه و دارای مراحل علمی طی شده در علم و پژوهش تمامی شروطم را گفتم همان‌طور که به بقیه گفتم و همه این شرایط را مطرح کرده بودم.»

رئیس جمهور ایران در خصوص رضا اردکانیان نیز گفت: «وزارت نیرو وزارت تدبیر است. باید برای آینده اقلیم ایران تصمیم بگیرند و فکر کنند چه مقدار آب برای ۲۰سال دیگر با توجه به توسعه جمعیت مردم لازم است. اینکار شدنی است. دیدیم در گذشته  به حق آب دریاچه و تالاب‌ها توجه نشده است؛ سدی ساختیم اما حق تالاب‌های زیر دست را مد نظر ندادیم اگر حق آبه این‌ها تامین نشود محیط زیست دچار مشکل می‌شود همه باید دست به دست بدهند مشکلات قابل رفع است اما حتما راه حل وجود دارد . علت دعوت اردکانیان بخاطر تخصص و دانش ایشان در مساله آب بود این بدین معنا نیست که از بقیه موضوعات غافل هستیم وزیر پیشنهادی به طرح‌های که در زمینه آب در دنیا اجرا شده آشنا است.»

ترکیب هیات دولت با انتخاب غلامی و اردکانیان بسته شد اما یک مطالبه عمده روی زمین ماند و روحانی و مجلس نتوانستند آن را عملی کنند و آن حق حضور زنان در هیات وزیران بود.