درصحن- شوراها: «حمیده محبی» را در شاهرود به دلیل فعالیت هایش در مدارس و آموزش و پرورش می شناسند. او سالها در سمت معاونت آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش با خانواده ها و اولیاء کودکان در تماس بوده و با رای آنها به شورای پنجم شاهرود راه یافته است. او اینک سخنگوی شورای شهر است.

حمیده محبی کیست؟

حمیده محبی در سال ۱۳۴۵ در شهر شاهرود متولد شد. او تحصیلات خود را در مقطع دیپلم در رشته ریاضی در شاهرود به اتمام رساند و کار خود را بعنوان معلم در مدارس این شهر آغاز کرد.

او در سال ۱۳۷۱ وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد تا در رشته علوم تربیتی با گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی تحصیل کند. او با دریافت انتقالی از دانشگاه فردوسی به دانشگاه پیام نور دامغان رفت و آنجا موفق به کسب مدرک لیسانس شد.

حمیده محبی پس از دریافت مدرک لیسانس، در سال ۱۳۷۵ راهی دانشگاه الزهرا تهران به ریاست زهرا رهنورد شد تا در مقطع فوق لیسانس تحصیل کند. دو سال بعد او از دانشگاه الزهرا مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کرد.

محبی سپس راهی کشور ارمنستان شد تا تحصیلات خود را در مقطع دکترا در رشته روانشناسی مدیریت و مدیریت آموزشی در دانشگاه ایروان ادامه دهد. تاثیر پژوهش در آموزش و پرورش از جمله مقالات حمیده محبی است که به رشته تحریر در آمده است. او معتقد است: «مواجه ساختن دانش آموزان با مسائل واقعی جامعه و کمک به آنها برای پژوهش و جستجوی راه حل های مناسب نه تنها آنان را در مسیر صحیح یادگیری قرار می دهد ، بلکه مهارتهای اساسی تفکر چون شناسایی و تبیین مسائل شیوه جمع آوری و دسته بند ی اطلاعات ، زمینه سازی و آزمون فرضیه ها را به آنان می آموزد.»

حمیده محبی که فعالیت حرفه ای خود را بعنوان معلم در مدارس شاهرود شروع کرده بود، به معاونت آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهر شاهرود ارتقاء مقام یافت.

در کارنامه او، اشاره ای به فعالیت های سیاسی یا اجتماعی نشده، بنابراین گرایش سیاسی او روشن نیست.

حمیده محبی در جریان انتخابات پنجمین دوره شوراها، در شاهرود اعلام کاندیداتوری کرد و بدون حمایت جریان های سیاسی فعال در شهر شاهرود، بعنوان منتخب دوم مردم شاهرود به شورای شهر راه یافت. او در این دوره انتخابات موفق شد با کسب ۸ هزار و ۲۶۰ رای پس از سید مصطفی طباطبایی با بیشترین آراء راهی شورای شهر شود. علاوه بر او یک زن دیگر به نام زهرا موسوی به شورای هفت نفره شاهرود راه یافت.

حمیده محبی پس از ورود به شورای شهر شاهرود، در انتخابات هیات رئیسه بعنوان سخنگوی شورای شهر انتخاب شد.

او پس از ورود به شورای شهر با بیان اینکه شاهرود باید بعنوان نگینی در نقشه جغرافیایی شمال شرق کشور به مثابه مقصد انتخاب شود نه معبر می گوید: «با تفاهمی که بین اعضای شورای شهر است درصدد خانه‌تکانی شهرمان هستیم که این امر نیازمند فکر بالا و اهتمام دارد که خوشبختانه در شورای جدید این امر وجود دارد، امیدواریم با تعامل و همکاری تمام نهادهای فرهنگی مانند تبلیغات اسلامی در رسیدن به اهدافمان موفق باشیم چراکه ما می‌دانیم شهر به‌مثابه یک موجود زنده نیازمند حیات است و این حیات بدون تعامل میسر نخواهد شد.»

پارک بانوان

حمیده محبی تلاش برای ساخت پارک بانوان را از جمله برنامه های خود برای حمایت از زنان شاهرود می داند و معتقد است شهردار جدید شاهرود قبل از اتمام سال اول فعالیت اش، باید بتواند پارک بانوان را افتتاح کند. او از دیگر نیازهای زنان شاهرود سخنی به میان نیاورده است.

محبی تبدیل شاهرود به شهری انسان محور را ضروری می داند اما معتقد است شاهرود برای اجرای کامل شهری انسان محور نیازمند به گذر زمان است.

حق تحصیل کودکان، محور برنامه های آموزش ابتدایی

تلاش برای استیفای حق تحصیل کودکان از شاخص ترین ویژگی کارنامه حمیده محبی است. او با اعلام جذب ۱۰۰ درصدی کودکان شاهرود در مدارس و ایجاد امکان تحصیل برای تمام کودکان شهر اعم از کودکان منطقه محروم و دورافتاده، بعنوان هدف اصلی، قدم مهمی برای تحصیل کودکان بر می دارد. حمیده محبی در این خصوص می گوید: «تلاش شده تا در دورترین نقاط شهرستان هم نو آموزان جذب مدرسه ها بشوند و به همین خاطر کلاس هایی با حضور 6 دانش آموز هم تشکیل شد تا کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و نسبت به جبران عقب ماندگی های درسی اقدام شود.» او کودکان بازمانده از تحصیل را متعلق به خانواده های زندانیان، کودکان کار و دانش آموزان اتباع بیگانه می داند و می گوید: «ما موفق به جذب ۹۹ و هفت دهم درصد آنها شده ایم و برای جذب ۱۰۰ درصدی کودکان بازمانده از تحصیل در تلاش ایم.»

تشکیل ۵۰ هیات مذهبی در مدارس ابتدایی شاهرود

تشکیل ۵۰ هیات مذهبی برای برگزاری مراسم سوگواری در مدارس شاهرود از دیگر اقداماتی است که در کارنامه حمیده محبی ثبت شده است. او هدف خود را از تشکیل این هیات ها کادر سازی برای نظام انقلابی ایران عنوان کرده و گفته: «هدف اصلی تربیت انسان، پرورش فردی مؤمن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و مهم‌تر از آن دارای موضع بوده، که کادرسازی برای انقلاب و حضور در تشکل‌های فرهنگی پررنگ است.»

او معتقد است در هر کلاس مدارس، یک حلقه صالحین تشکیل شود. محبی به مدیران سازمان بسیج دانش آموزی از تشکیل حلقه های صالحین در مدارس ابتدایی شاهرود خبر داده و گفته: «در دوره ابتدایی شرح وظایف را تعریف کرده‌ایم که شروع مدرسه با قرآن و پایان آن با نماز بوده و این یعنی تربیت، چراکه کار ما تربیت است و برنامه‌ها در این قالب شکل می‌گیرد و این یک ضرورت مهم است، به همین منظور حلقه‌های صالحین باید باکیفیت و کمیت تشکیل شود.»

پدرش علی اصغر محبی از معلمان شهر شاهرود بود. حمیده محبی در کودکی پدر خود را از دست داد. او متاهل و دارای فرزند است.