درصحن- شوراها: مردم نوشهر با انتخاب پنج عضو جدید در انتخابات پنجمین دوره شوراها، نشان دادند که از عملکرد شورای چهارم رضایت نداشتند. آنها با انتخاب جمیله هاشمی بعنوان نفر اول و انتخاب دو زن بعنوان عضو علی البدل از زنان شهر حمایت کردند. شورای شهر نوشهر پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل دارد.

جمیله هاشمی کیست؟

جمیله هاشمی شوکی فرزند قربانعلی در نوشهر متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته مددکاری اجتماعی به پایان رساند و جذب سازمان بهزیستی نوشهر شد. جمیه هاشمی در سال ۱۳۹۳ از سوی سازمان بهزیستی استان مازندران بعنوان مددکار اجتماعی نمونه مورد تجلیل قرار گرفت. او بعنوان مسوول پیشگیری اداره بهزیستی نوشهر در راه اندازی پایگاه سلامت اجتماعی این شهر فعال بود او در مراسم افتتاحیه، هدف از گشایش این پایگاه را ارتقاء سلامت روانی و جسمی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی دانست.

جمیله هاشمی در سال ۱۳۹۵ در انتخابات مجامع هلال احمر نوشهر به همراه فرشاد هشیوار، احمد قزوینی و مهدی پورمحمد علی به عضویت شورای اجرایی جمعیت هلال احمر نوشهر انتخاب شد.

جمیله هاشمی پس از سالها فعالیت در سازمان بهزیستی و جمعیت هلال احمر نوشهر، در جریان انتخابات پنجمین دوره شورای شهر نوشهر اعلام کاندیداتوری کرد و بدون حمایت جریان های سیاسی شهر، موفق شد با کسب ۶ هزار و ۴۸۶ رای بعنوان منتخب اول مردم نوشهر به شورای شهر راه یابد. او که پیش از این سابقه حضور در شوراها را نداشت در انتخابات هیات رئیسه با رای دیگر اعضای شورا، بر کرسی نایب رئیسی تکیه زد. او تنها زن عضو اصلی شورای شهر نوشهر است. در این دوره از انتخابات خانم ها شعله مصطفی پور و شروین نوشین پیجانی که در دوره چهارم شورای شهر نوشهر در لیست اعضای اصلی حضور داشتند در دوره پنجم بعنوان عضو علی البدل انتخاب شدند. در این دوره از انتخابات در نوشهر ۶۰ نفر از جمله ۱۱ زن اعلام کاندیداتوری کرده بودند.

درمان معتادان باید داوطلبانه باشد

این کارشناس واحد پیشگیری اداره بهزیستی نوشهر معتقد است درمان معتادان باید داوطلبانه و بدون اجبار باشد و می گوید: «در صورتي كه درمان اجباري انجام شود از نظر بهزيستي خلاف مقررات است.» جمیله هاشمی بر لزوم توجه به وضعيت اعتياد زنان و راههاي پيشگيري از شيوع اين آسيب تاكيد كرده و معتقد است: «بيشترين مسئوليت اجتماعي و خانوادگي بر دوش زنان است، گسترش اعتياد بين آنان علاوه بر از بين رفتن كانون گرم خانوادگي ، مسئوليت اجتماعي آنان را در فرزند پروري به خطرخواهد انداخت.» او در عین حال می گوید: «کمپ های ترک اعتیاد نیازمند ارتقای کیفیت، حمایت و نظارت بیشتر هستند تا بتوانند با خدمات رسانی شایسته، به ترک اعتیاد معتادان کمک کنند.»

اطلاعات بیشتری از جمیله هاشمی عضو شورای شهر نوشهر در فضای مجازی یافت نشد.