درصحن-شوراها: انتصاب پسر مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس به سمت شهرداری چمخاله، با واکنش هایی روبرو شد. مهرداد لاهوتی عضو فراکسیون مستقل های مجلس دهم، توجه رسانه ها به مساله انتصاب پسرش را، انحراف از پرداختن به مسایل مهمتر می داند و می گوید: «رسانه ها به جای توجه به مسایل خرد و کم اهمیت، به دنبال مسایل مهمتر باشند.»

انتصاب های فامیلی در نظام جمهوری اسلامی امری رایج و معمول است و کمتر کسی به دلیل اینگونه انتصاب ها مورد پرسش قرار می گیرد.

مهرداد لاهوتی با فرار از پاسخگویی در خصوص این انتصاب می گوید: «خبرنگاران باید به‌دنبال سوژه‌های بزرگ باشند. بروید ببینید به‌عنوان مثال خانواده وزرا و معاونانشان کجا هستند. ببینید خانواده آقای جهانگیری کجا هستند. وضعیت خانوادگی من مشخص است. من برادر ۲ شهید هستم. یکی از برادرانم سال ۶۵ و برادر دیگرم هم سال ۶۶ شهید شده است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: خودم هم جانباز هستم و یک برادر دیگرم هم جانباز است. پدرمان هم حدود ۳۰ ماه در جبهه‌ها جنگیده است. شهرداری این شهر کوچک را رها کنید. بروید دنبال دانه‌درشت‌ها

مهرداد لاهوتی بائوج چندی پیش در پی انتشار اخباری درخصوص احتمال انتصاب فرزندش کمیل لاهوتی بائوج به‌عنوان شهردار چاف و چمخاله در استان گیلان، ضمن تکذیب این اخبار، گفته بود که اگر کسی حکم انتصاب فرزندش را نشان دهد، به آن فرد یک سکه خواهد داد.