درصحن-شوراها: شهر تبریز بالاخره صاحب شهردار شد ولی مذاکرات اصلاح طلبان و اصولگرایان شورای این شهر برای توافق روی گزینه ای با بیشترین اجماع به شکست منجر شد تا اصلاح طلبان با استفاده از برتری عددی شهردار را با نظر خود انتخاب کنند. آنها ایرج شهین باهر را با هفت رای به کرسی شهرداری تبریز نشاندند.

شورای پنجم شهر تبریز از دو فراکسیون اصلاح طلبان و اصولگرایان تشکیل شده است. اصلاح طلبان ۸ کرسی و اصولگرایان ۵ کرسی را از آن خود کرده اند. انتخاب ایرج شهین باهر با هفت رای نشان میدهد اصلاح طلبان نه تنها نتوانسته اند نظر مساعد اعضای اصولگرای شورای پنجم را جلب کنند بلکه یک نفز از هشت عضو اصلاح طلب شورای تبریز نیز به ایرج شهین باهر رای نداده است البته ممکن است نفر هشتم در جلسه رای گیری غایب بوده باشد.

ایرج شهین باهر دانشجوی دکترای مدیریت شهری است. او وی متولد سال ۱۳۵۱ در شهر تبریز است. لیسانس اش را در رشته عمران در سال ۱۳۷۵ دریافت کرده است. او دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی پایه یک شهرسازی و عضو سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی است.

شهین باهر در دوره دوم و سوم در شورای شهر تبریز عضویت داشته است ولی در دوره چهارم و پنجم موفق به کسب اکثریت آراء برای ورود به شورا نشد. او برای ورود به شورای پنجم تبریز ۲۲۰ رای کم آورد. او اولین عضو علی البدل شورای شهر تبریز در دوره پنجم بود که با انتخاب بعنوان شهردار تبریز دیگر عضو علی البدل نیست.