درصحن- شوراها: پوسترهای تبلیغاتی اش، خیلی زود نامش را سرزبانها انداخت. «دکتر بنفشه رفیعی» را کمتر کسی قبل از شروع تبلیغات انتخابات پنجمین دوره شوراها، می شناخت، ولی پوسترهای تبلیغاتی ای، که چهره او را جذاب نشان می داد، سبب شد تا خیلی زود نامش، نه در سطح شهر قدس، بلکه از طریق اینستاگرام، فراگیر شود. رسانه های اصولگرایان عکس او را در کنار عکس جمعی از زنان کاندیدا، که به نظرشان با چهره زن سیاستمدار مورد تایید جمهوری اسلامی همخوانی نداشت، منتشر کردند و تیتر زدند «فشن ها هم به میدان رقابت شورا آمدند.» بنفشه رفیعی، البته برخلاف تبلیغات اصولگرایان، از جوانان تحصیلکرده، دانشگاهی و از نخبگان شهر قدس بود و با اعلام حضورش در عرصه انتخابات با اقبال عمومی هم مواجه شد و اینگونه تیترها نه تنها در رای مردمی اش اثر منفی نداشت، بلکه بیشتر نگاهها و البته آراء رای دهندگان را به خود جلب کرد.

بنفشه رفیعی کیست؟

بنفشه رفیعی، فرزند مهدی رفیعی، فارغ التحصیل رشته بیوشیمی و دارای مدرک تحصیلی دکتراست. او عضو هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس است. بنفشه رفیعی پیش از آنکه فعال سیاسی یا مدنی باشد، استاد دانشگاه و چهره ای علمی است. او صاحب مقالات متعدد در رشته تخصصی خود است. «اندازه گیری انسولین با استفاده از نانو» عنوان یکی از مقالات علمی اوست که با همکاری دکتر علیرضا فخاری استاد دانشگاه شهید بهشتی به رشته تحریر در آمده است. بنفشه رفیعی عضو انجمن پژوهشگران جوان و نخبگان شهر قدس است.

اطلاعات چندانی از زندگینامه بنفشه رفیعی در رسانه ها موجود نیست. براساس اطلاعات موجود او تا پیش از انتخابات شورای پنجم، تنها در فضای دانشگاهی فعالیت داشته است. او در جریان انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر از حوزه انتخابیه شهر قدس استان تهران، اعلام کاندیداتوری می کند. انتشار پوسترهای زیبا و تبلیغات محیطی اش، خیلی جلب توجه می کند به طوریکه در اینستاگرام عکس های بسیاری از او منتشر شده است. پوستر تبلیغاتی بنفشه رفیعی را یکی از جنجالی ترین پوسترهای تبلیغاتی انتخابات شورای پنجم برآورد کرده اند.

پوسترهای تبلیغاتی دکتر بنفشه رفیعی، دستمایه تهاجم رسانه های اصولگرا شد.

تبلیغات متفاوت یا شادابی جوانی و تحصیلات عالیه، هرچه بود، او مورد توجه مردم شهرقدس قرار گرفت و موفق شد با کسب ۱۱ هزار و ۸۱۰ رای بعنوان سومین منتخب، وارد شورای شهر قدس شود. او در انتخابات هیات رئیسه شورای شهر قدس نیز موفق شد بعنوان دبیر اول هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فرهنگی و بانوان شهر قدس انتخاب شود.

برای آبادانی ایران می کوشم

بنفشه رفیعی با ورود به شورای شهر قدس، با اعلام اینکه به ایران عرق ملی دارم می گوید: «من نه‌تنها به شهرقدس بلکه نسبت به سرتاسر ایران عرق ملی دارم و برای من فرق نمی کند که عضو شورای شهر خوی و یا بومهن باشم، چرا که من تمام ایران را وطن خود می دانم و سعی می کنم هرجا هستم مفید باشم و برای آبادی کشورم تلاش کنم.»

او وعده داد که پاسدار حقوق زنان باشد و می گوید: «در شورای پنجم می کوشم اثبات کنم که خانم ها می توانند بعنوان عضو شورا موفق عمل کنند و سعی می کنم مطالبات زنان را در این دوره دنبال کنم.» الهام میرزایی دیگر عضو زن شورای شهر قدس است که او نیز در انتخابات هیات رئیسه به عنوان دبیر دوم برگزیده شد. شورای شهر قدس ۹ عضو دارد.