درصحن-شوراها: نصب پوسترهای تبلیغاتی اقبال محمدیان از کاندیداهای انتخابات مجلس دهم توسط یک عضو شورای شهر رامهرمز، اگرچه با تعجب رسانه های محلی همراه شده، اما وقتی محمدیان با اقبال عمومی روبرو شد و به مجلس راه یافت، نشان داد تلاش های این عضو شورای شهر بی تاثیر نبوده است. مریم سرکهکی عضو شورای چهارم شهر رامهرمز، که با نصب پوسترهای این نماینده مجلس مورد توجه رسانه ها قرار گرفته بود، به فاصله کوتاهی از انتخاب اقبال محمدیان به نمایندگی مردم رامهرمز در مجلس، ریاست دفتر این نماینده مجلس را عهده دار شد تا علاوه بر عضویت در شوراها، بعنوان نماینده این نماینده مجلس در جلسات عمومی و اداری شهر نیز حاضر شود.

مریم سرکهکی کیست؟

مریم سرکهکی دختر غلامرضا سرکهکی متولد روستای سرکهک از توابع استان خوزستان است. او در سال ۱۳۹۲ در جریان انتخابات چهارمین دوره شورای شهر از حوزه رامهرمز اعلام کاندیداتوری کرد و با کسب ۷ هزار و ۶۶۲ رای و بعنوان چهارمین منتخب مردم رامهرمز راهی شورای شهر شد.

او در شورای چهارم شانس خود را برای تکیه بر کرسی ریاست شورا امتحان کرد ولی رقابت را به خانم دیگری از اعضای پرسابقه شورای رامهرمز واگذار کرد. سیما کمایی که در شورای دوم رامهرمز نایب رئیس شورا بود این بار موفق شد بر کرسی ریاست شورای رامهرمز تکیه زند و در این انتخابات مریم سرکهکی تنها دو رای کسب کرد.

مریم سرکهکی در شورای چهارم از جمله حامیان شهردار وقت رامهرمز بود. او در جریان انتخابات مجلس دهم از کاندیداتوری اقبال محمدیان حمایت کرد و با عضویت در ستاد این کاندیدای مجلس دهم، شخصا در خیابانهای شهر پوسترهای تبلیغاتی محمدیان را نصب کرد.

مریم سرکهکی در حال چسباندن پوستر تبلیغاتی اقبال محمدیان در جریان انتخابات مجلس دهم

با انتخاب اقبال محمدیان به عنوان نماینده مردم رامهرمز در مجلس دهم، او به ریاست دفتر این نماینده در رامهرمز منصوب شد تا علاوه بر اداره دفتر، بعنوان نماینده این نماینده مجلس در جلسات شورای اداری و جلسات عمومی شهر شرکت کند.

مریم سرکهکی پس از انتخاب به ریاست دفتر نماینده شهر در مجلس، نه تنها از عضویت در شورای چهارم رامهرمز کناره گیری نکرد بلکه یکسال بعد در انتخابات پنجمین دوره شوراها نیز مجدد اعلام کاندیداتوری کرد و موفق شد به عنوان هفتمین و آخرین عضو ثابت شورای پنجم رامهرمز انتخاب شود. او البته در این دوره از انتخابات با ریزش آراء روبرو شد. او در دوره چهارم ۷ هزار و ۶۶۲ رای کسب کرده بود ولی در دوره پنجم ۵ هزار و ۴۸۳ رای کسب کرد. مریم سرکهکی که بعنوان تنها زن شورای پنجم رامهرمز شناخته می شود، در هیات رئیسه شورای پنجم راه پیدا نکرد تا بعنوان عضو شورا فعالیت کند.

بی توجهی به نظرات امام جمعه دلیل عقب ماندگی شهر

مریم سرکهکی کمتر موضع سیاسی داشته تا بتوان از عقبه سیاسی او سخن گفت، تنها با اشاره به فعالیت اش در ستاد انتخابات اقبال محمدیان به عنوان کاندیدای مستقل می توان گفت که در جرگه اصلاح طلبان یا اصولگرایان شهر قرار ندارد.

او در جلسه ای با حضور امام جمعه و دیگر مقام های شهر رامهرمز می گوید: «من بدون ریا و تظاهر می گویم اگر مسئولین شهر به حرف ها و خطبه های امام جمعه محترم شهر که بازگو کننده سخنان بروز مقام معظم رهبری بعنوان محور اتحاد و انسجام مسئولین است گوش می کردند الان وضعیت شهر به این شکل نبود یکی از مشکلات مسئولین ما این است که اصلا در نماز جمعه شرکت نمی کنند.» او در حالی مسولان شهر را به گوش نکردن اظهارات امام جمعه شهر متهم می کند که به نوشته رسانه های محلی در دیدار اعضای شورای چهارم و شهردار رامهرمز با امام جمعه این شهر حضور نداشته است.

اطلاعات بیشتری از این عضو زن شورای شهر رامهرمز در دست نیست.