درصحن: یک نماینده مجلس ایران، طرح موضوع تغییر نظام در ایران توسط مقامات دولت امریکا را غیرقانونی و خلاف موازین حقوق بین الملل دانسته و گفته: «این اقدام آشکار علیه منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و مداخله در امور داخلی یک کشور محسوب می‌شود.»

علی نجفی خوشرودی نماینده اصلاح طلب بابل ابراز امیدواری کرده امریکا با پرهیز از بیان این اظهارات، به موقعیت و اعتبار بین المللی خودش بیش از این آسیب وارد نکند و تصریح کرده: «اطمینان دارم که چنین اقداماتی به گسترده‌تر شدن فضای آمریکاهراسی در مناسبات بین‌المللی منجر خواهد شد. قطعاً دستگاه دیپلماسی ما این مسأله را رصد خواهد کرد و متناسب با آن واکنش‌های لازم از مجموعه‌های کشور اعم از دولت، مجلس و وزارت امور خارجه در دستور کار قرار خواهد گرفت.»

گری سیک از سیاستمداران شناخته شده امریکا گفته: برخی افراد در دولت ترامپ خواهان تغییر نظام در ایران هستند و این بسیار خطرناک است.

او این مطلب را به نشریه «ایرانیست» گفته و اضافه کرده: آنها اساسا با این تفکر که ایران یک دشمن است و روش خود را تغییر نداده روی کار آمدند. آنها مایل به توافق با ایران نیستند. آنها هیچ چیزی که منجر به منافع مثبت که ممکن است از نتیجه همکاری با ایران به دست آید، همچون در افغانستان و دیگر نقاطی که منافع ما مشترک است را نمی خواهند. آنها آمده‌اند تا از هر طریق ممکنی با ایران مخالفت کنند. علاوه بر این، در دولت نیز افراد متعددی هستند که می‌خواهند شاهد تغییر نظام در ایران باشند و این بسیار خطرناک است.

مجلس ایران طرحی در دست بررسی دارد تا با تشدید تحریم های ایران توسط کنگره امریکا و نقض برجام، دولت را به اقدام متقابل وادارد.