درصحن-شوراها: بیست روز پس از افتتاح پر سر و صدای اولین ایستگاه خط هفت متروی تهران، یک عضو شورای شهر تهران خواستار توقف فعالیت این خط و پرهیز از بازی با جان مردم شد. محمود حافظی عضو شورای شهر تهران با استناد به گزارشی از پیشرفت حداقلی پروژه عمرانی خط هفت متروی تهران خبر داد و افتتاح صورت گرفته را زودهنگام و به خطر انداختن جان مردم توصیف کرد و گفت: اگر پروژه تکمیل نیست مترو افتتاح نکنید و مردم را به داخل تونل نفرستید و جانشان را در خطر نیاندازید. اظهاراتی که با واکنش عصبی و تند معاونین شهردار و مدیرعامل متروی تهران همراه شد، آنها گزارش حافظی را شبنامه توصیف کردند.

۷ ایستگاه خط ۷ متروی تهران به طول ۲۲ کیلومتر از مبدا ورزشگاه تختی در جنوب شرق به مقصد سعادت آباد در شمال غرب تهران، روز ۲۰ خردادماه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران به بهره برداری رسید. این عمیق ترین خط متروی تهران است که توسط شرکت مترو تهران با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته شده است.

رحمت اله حافظی در جلسه روز سه شنبه ۱۳ تیرماه شورای تهران، که به دلیل غیبت تعدادی از اعضاء با دو ساعت تاخیر شروع به کار کرد، با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت جان مردم، گفت: «تونل خط ۷ مترو با ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی در نصب هواکش ها آغاز به کار کرده حال آنکه باید حداقل ۸۶ درصد پیشرفت می داشت.»

او با اشاره به تصادف دو قطار در ایستگاه طرشت گفت: در اصلاحیه بودجه بهمن ماه سال گذشته، ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سیگنالینگ خطوط یک و دو مترو مصوب شد ولی مدتی پیش تصادفی در ایستگاه طرشت روی داد.» او با طرح این پرسش که منابع اختصاص یافت ولی چرا این تصادف رخ داد؟ می گوید: «عده ای می گویند ATP  توسط راهبر مترو قطع شده و عده ای می گویند با وجود تصویب و تخصیص اعتبارات این خط ATP ندارد.»

این اظهارات با واکنش تند معاون شهرداری و مدیرعامل متروی تهران روبرو شد، آنها این گزارش را غیرمستند و شبنامه خواندند. در حالیکه حافظی مدعی بود که گزارش ممهور به مهر شهرداری تهران، قرارگاه خاتم الانبیاء و شرکت متروی تهران است، مدیرعامل متروی تهران گفت ما این گزارش را تایید نمی کنیم. این گزارش واقعی نیست. آنها خواستار عذرخواهی حافظی از شرکت مترو تهران شدند.

درگیری لفظی میان رحمت‌الله حافظی عضو شورای شهر و امانی معاون شهردار تهران، هابیل درویشی مدیرعامل مترو و یکی از مشاوران مدیرعامل مترو تا دقایقی پس از پایان جلسه ادامه داشت.

احمد دنیامالی دیگر عضو شورای شهر تهران در خصوص درگیری ایجاد شده در شورا می گوید: «عملکرد شورای چهارم در حوزه مترو و حمل و نقل عمومی موفقیت آمیز بوده است، در اینجا کسی به دنبال مچ‌گیری نیست.»

هابیل درویش مدیرعامل متروی تهران در خصوص خط ۷ مترو تهران می گوید: «با وجود برخی حواشی و شایعات در مورد خط 7 باید بگویم در این خط هیچ ریزشی که بر اثر فعالیت مترو باشد نداشتیم چرا که از روش های حفاری استفاده کردیم که امکان ریزش را به صفر برساند.» وی می افزاید: «ما نه تنها ریزش نداشتیم بلکه تمامی طول خیابان مولوی تا بریانک مسیر خط را با بتن تحکیم کردیم تا زین پس مشکلی پیش نیاید. در این محدوده خانه‌ها و تاسیساتی با عمر 58 سال قرار دارد.»

شورای چهارم آخرین ماه فعالیت خود را سپری می کند. اعضای شورای چهارم بزودی صندلی های شورا را به منتخبین جدید واگذار می کنند. نظر به تغییر ترکیب شورا و پیروزی یک دست اصلاح طلبان، شهردار و بیشتر مدیران شهرداری نیز به نظر آخرین روزهای حضور در شهرداری را تجربه می کنند.