درصحن- شوراها: با ابطال انتخابات شوراها در شهر منصوریه از توابع استان خوزستان، اولین شهر بی شورای دوره پنجم مشخص شد. انتخابات شوراها در این شهر توسط شورای مرکزی هیات نظارت بر انتخابات ابطال شد. با ابطال انتخابات توسط شورای مرکزی، مرجعی عالی تر برای تجدیدنظر وجود ندارد. انتخابات نیز مجدد برگزار نمی شود و وزارت کشور مسوولیت تعیین شهردار و نظارت بر شهرداری در این شهر را برعهده خواهد داشت.

علاوه بر منصوریه، پرونده تخلفات انتخاباتی ۸ شهر «صدرای شیراز»، «پرند تهران»، «شریف‌آباد»، «کهریزک»، «چهاردانگه»، «جزیره میناب»، «بندرعباس» و «اردبیل» به شورای مرکزی هیات نظارت بر انتخابات واگذار شده و این شورا باید در خصوص ابطال کل یا تعدادی از صندوق ها تصمیم گیری کند.

محمد محمودی شاه نشین رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراها در این خصوص گفته: در جلسه امروز هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌ها درباره ۸ شهری که پیش از این، پیشنهاد ابطال کلی یا تعدادی از صندوق‌های آن‌ها مطرح شده بود، با ابطال انتخابات در شهر منصوریه در استان خوزستان موافقت شد.

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا همچنین تصریح کرده: در این جلسه مقرر شد به دلیل کمبود و نقص برخی مدارک و استعلام‌های انجام شده، حداکثر تا ۲ روز آینده برای تصمیم‌گیری نهایی مهلت درنظر بگیریم تا پس از آن روند بررسی انتخابات در این حوزه‌ها نیز تکمیل شود.

محمودی شاه‌نشین با تاکید مجدد بر این‌که تاکنون صرفاً انتخابات در شهر منصوریه استان خوزستان ابطال شده، خاطرنشان کرد: قرار است شکایت‌های انجام شده در انتخابات شورا‌ها در مورد ۳ شهر دیگر هم مورد بررسی قرار بگیرد.

انتخابات پنجمین دوره شوراها، روز ۲۹ اردیبهشت برگزار شد و منتخبین شوراها از روز ۱۴ مردادماه رسما فعالیت خود را آغاز می کنند.