درصحن: در پی ادعای فرمانده سپاه مبنی بر مداخله سپاه در پروژه های عمرانی به تقاضای دولت های قبل، یک نماینده مجلس در مقام دفاع از عملکرد سپاه، مدعی شد سپاه دهها هزار میلیارد تومان از دولت به خاطر انجام پروژه های عمرانی طلبکار است. ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفته: قرارگاه خاتم الانبیاء بازوی اجرایی دولت در پروژه های عمرانی است ولی متاسفانه دولت بدهی اش به این قرارگاه را پرداخت نمی کند.

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان دوران جنگ ایران و عراق بوده‌است. وی در زمان جنگ، فرمانده قرارگاه مهندسی رزمی حمزه سید الشهداء از جهاد سازندگی ۸ استان کشور (متشکل از ۹ گردان) بوده‌است. او قبل از ورود به مجلس دهم مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بود.

او با بیان اینکه قرارگاه خاتم پروژه های عمرانی را با نصف قیمت برای دولت انجام می دهد گفته: کارهایی عظیم دیگری در کشور در حال انجام است، پروژه‌های عظیمی برای تأمین آب مردم و تأمین آب کشاورزی استان‌های مختلف کشور در حال انجام است، از سوی دیگر در هر پروژه‌ای نسبت به خارج از کشور همواره دولت پروژه را به نصف قیمت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه می‌دهد یا همواره به قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفته‌اند و می‌گویند شما کار را انجام دهید، اما هزینه پروژه را بعداً به شما پرداخت می‌کنیم.

به گفته حسن بیگی اگر قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء نبود و این تونل‌ها و پل‌های عظیم و این کارهای عمرانی عظیم در تهران وجود نداشت که البته با قیمت بسیار بسیار نازل توسط سپاه انجام شده است، واقعاً تردد در تهران امکان‌پذیر نبود.

پیش از این شهرداری تهران به مدیریت قالیباف از امضای قرارداد ۲۰ هزار میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داده بود. هنوز روشن نیست سالیانه چند ده هزار میلیارد پروژه عمرانی بین دولت و شهرداری ها با قرارگاه خاتم الانبیاء امضاء می شود.