درصحن: نمایندگان مجلس روز دوم خرداد به مجلس بازمی گردند تا فعالیت های نمایندگی را با بررسی طرح اشتغال روستائیان از سرگیرند. اکثریت نمایندگان طی ده روز گذشته که مجلس تعطیل بود، روزهای شلوغی را در ستادهای انتخاباتی پشت سرگذاشتند. عضویت در هیات نظارت بر انتخابات شوراها و ایفای وظیفه نظارتی و فعالیت در کمپین انتخاباتی روسای جمهور، بیشتر وقت آنها را اشغال کرده بود.

نمایندگان مجلس در حالی روز دوم خرداد، در صحن علنی مجلس گرد هم می آیند که به احتمال زیاد، تکلیف رئیس جمهور ایران برای ۴ سال آینده روشن شده است. دو مرحله ای شدن انتخابات ریاست جمهوری تنها احتمالی است که می تواند برنامه کاری مجلس را در هفته آینده دستخوش تغییر کند.

هفته آینده نمایندگان مجلس علاوه بر بررسی طرح اشتغال روستائیان، لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی جاده ها، گزارش کمیسیون بهداشت در خصوص رد لایحه ارتقاء بهره وری کارکنان نظام سلامت، طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری و لایحه نحوه برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز را در دستور کار دارند.

علی طیب نیا وزیر اقتصاد نیز هفته آینده در صحن مجلس حاضر می شود تا به پرسش نمایندگان پاسخ دهد. محور سوال نماینده زنجان از وزیر اقتصاد اعلام نشده است.