درصحن-شوراها- امید روستایی: «بوستان ملت» که تا اواخر دهه هفتاد با وجود درختان کهن‌سال و فضایی سبز، باغی متروکه و بیشتر محلی برای تجمع افراد بزهکار بود و بین اهالی به «سیاه باغ» شناخته می‌شد، مدتی است که رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است. بهینه‌سازی این پارک در دوره‌های سوم و چهارم شورای شهر یکی از پروژه‌ها و قراردادهای مساله ساز بود. بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۳ نحوه اجرا و نارضایتی از پیشرفت طرح و ارائه خدماتی که شرکت کارفرما تعهد داده بود، همچنان موضوع رفت‌وآمدهای بین شهرداری و شورای شهر بود ولی در نهایت به نتیجه رسید.

از قدیم حاشیه‌های این پارک، محلی بود برای اسکان مسافران نوروزی که چادرنشینی را به هتل و مسافرخانه ترجیح می‌دادند. کارکردی که هنوز هم مورد توجه است، هرچند در سال‌های گذشته نارضایتی بسیاری از مسافران در زمینه ارائه برخی خدمات، از جمله احداث آلاجیق‌، حمام و … هم گزارش شده است.

احداث امکانات ورزشی بعنوان بخش مهمی از این پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است. در حال حاضر زمین چمن فوتبال، زمین مناسب برای والیبال آماده بهره‌برداری است و سالن سرپوشیده آن نیز قرار است به اتمام برسد.

مکانی که روزگاری محل تجمع افراد بزهکار بود، حالا هم صاحب امکانات ورزشی شده، هم قرار است جشنواره‌های محلی همچون جشنواره غذای و موسیقی محلی را میزبانی کند. همچنین قرار است این بوستان، محل «بزرگ‌ترین آبنمای موزیکال کشور» باشد.

تصاویری از آخرین وضعیت زمین چمن فوتبال و زمین والیبال این بوستان را می بینید.