درصحن: افشاگری یک نماینده تهران از واگذاری تراکم به ارزش ۱۰ میلیارد تومان به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز نتوانست لابی‌های شهرداری برای رد طرح تحقیق و تفحص مجلس از شهرداری تهران را خنثی کند. محمود صادقی با اعلام این خبر از لابی‌های شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت: تلاش شهرداری برای انصراف نمایندگان از این طرح نشان‌دهنده این است که اعتماد لازم را نداشته و خوف و هراس دارند از این‌که این تفحص برخی ابهامات را روشن کند.
طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران، پس از افشای واگذاری املاک نجومی از سوی نمایندگان تهران ارائه شد ولی این طرح در کمیسیون عمران مجلس رای نیاورد. بار دیگر این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت ولی مورد تایید اکثریت نمایندگان مجلس نیز قرار نگرفت تا به طور کل از دستور کار مجلس خارج شود. طراحان این طرح، لابی های گسترده شهرداری تهران با نمایندگان مجلس را دلیل رد این طرح می دانند.
محمود صادقی از طراحان این طرح گفته است: شهرداری تهران سعی کرده از طریق لابی‌های نامتعارف کار خود را انجام دهد و این درحالی است که یک پدیده ای پیش آمده که تراکم تهران را به صورت اوراق بهاداری که به صورت و هلوگرام تهیه کرده‌اند، به افراد می‌فروشند و هر فرد بنابر ارزشی که هر هلوگرام در مناطق ۲۲گانه شهر دارد، به فروش می‌رساند که به عنوان نمونه ظرف یکی دو ماه اخیر یکی از این هلوگرام‌ها به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به برادر یکی از اعضای کمیسیون عمران واگذار شده و این فسادی که در شهرداری تهران انجام شده، صرفاً مختص این دستگاه نیست و باقی دستگاه‌ها را نیز آلوده کرده است.