درصحن: با صدور دستور تشکیل هیات اجرایی انتخابات میاندوره ای مجلس دهم در ۴ حوزه انتخابیه اصفهان، اهر، مراغه و بندرلنگه، از سوی وزیر کشور، رسما انتخابات میاندوره ای مجلس دهم کلید خورد. کرسی های این ۴ حوزه انتخابیه در مجلس کامل نیست و مردم در این حوزه ها در روز ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ علاوه بر انتخاب رئیس جمهور و اعضای شوراها، نسبت به انتخاب نماینده خود در مجلس دهم نیز اقدام خواهند کرد. ثبت نام کاندیداهای انتخابات میاندوره ای مجلس از روز ۸ اسفند ماه آغاز می شود.
از حوزه انتخابیه اصفهان در حالی بعنوان یکی از حوزه هایی که انتخابات میاندوره ای در آن برگزار می شود، نام برده می شود که مجلس دهم با استفساریه ای به قانون انتخابات، رد صلاحیت منتخبان مردم پس از برگزاری انتخابات توسط شورای نگهبان را ممنوع کرد. این استفساریه مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته و اختلاف نظر باقی است. اما با توجه به حق مجلس مبنی بر تفسیر قوانین عادی و رای آنها به ممنوعیت رد صلاحیت منتخبان مردم پس از تایید صحت انتخابات، به نظر می رسد، مینو خالقی منتخب سوم اصفهان که با نظر شورای نگهبان از ورود به مجلس بازماند، باید بتواند به مجلس بپیوندد.
درگذشت نماینده مراغه در سانحه رانندگی و ابطال انتخابات اهر و بندرلنگه توسط شورای نگهبان، دلیل برگزاری انتخابات میاندوره ای مجلس دهم در این چهار حوزه انتخابیه است. کاندیداهای ورود به مجلس دهم از این حوزه ها، از هشتم تا ۱۴ اسفند فرصت دارند تا با حضور در ستاد انتخابات نسبت به کاندیداتوری خود اقدام و رسما وارد انتخابات شوند.