درصحن: با تایید لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه، توسط شورای نگهبان، از این پس باشگاههای ورزشی مجاز به استفاده از سربازان خود هستند و ورزشکاران سرباز مجبور نیستند به تیم های نظامی بروند. براساس مصوبه مجلس و تایید شورای نگهبان، در زمان صلح و مشروط به صدمه ندیدن نیروهای مسلح، فدراسیون های ورزشی می توانند همانند سایر وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی و عمومی، از «امریه سربازی» استفاده کرده و با جذب سربازان وظیفه آنها را به باشگاههایشان مامور به خدمت کنند.
پیش از این ورزشکاران حرفه ای برای انجام خدمت سربازی مکلف بودند به باشگاههای ورزشی نیروهای مسلح بپیوندند. تراکتور سازی تبریز، ملوان بندرانزلی و فجر سپاسی شیراز از جمله باشگاههایی بودند که توانسته بودند با استفاده از این قانون فوتبالیست های مشهوری را جذب کنند.
در لایحه احکام دائمی برنامه توسعه کشور آمده است: «در زمان صلح با تایید ستاد کل نیروهای مسلح قسمتی از نیاز دولت، شهرداری ها، دهیاری ها، نهادهای عمومی غیر دولتی، دانشگاهها و موسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون های ورزشی، و واحدهای تولیدی به نیروی انسانی دارای مدرک لیسانس یا بالاتر، با استفاده از خدمت مشمولان وظیفه، مشروط به عدم ورود خسارت به توان رزمی کشور، و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی تامین می گردد. این نیاز از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستاد کل اعلام می گردد.»