درصحن: در حالیکه رئیس جمهور ایران در سخنرانی ۲۲ بهمن در تهران را همه جریان های سیاسی را به آشتی ملی دعوت می کند، همزمان نیروهای نظامی و شبه نظامی بندرگز مانع از سخنرانی حجت السلام احمد مازنی نماینده تهران در مراسم ۲۲ بندرگز می شوند. این سخنرانی به دعوت فرماندار و با مجوز شورای تامین استان گلستان، قرار بود در محل برگزاری نماز جمعه این شهرستان برگزار شود.
احمد مازنی نماینده تهران و عضو حزب اعتماد ملی است. او در خصوص لغو سخنرانی اش گفته: انجام این سخنرانی در شورای تامین هم مطرح شد و به‌عنوان مصوبه این شورا اعلام شد که مانعی برای انجام سخنرانی نیست اما ظاهراً عواملی که راهی بجز ایجاد محدودیت برای اظهارنظر یاران امام و انقلاب و روشی جز استفاده از فشار نمی‌دانند، بعضاً پشت صحنه و در برخی موارد هم در جلوی صحنه در مقابل ما سنگ‌اندازی کرده و به‌شکلی پیش اقدام کردند که حتی استاندار و فرماندار هم قادر به تامین امنیت و برگزاری این سخنرانی نبودند و درنهایت به‌خاطر حفظ امنیت و وحدت و اتحاد راهپیمایان و حاضران در این مراسم، اصرار نکرده و از انجام سخنرانی خودداری کردم.
برهم زدن سخنرانی فعالان سیاسی در ماههای منتهی به انتخابات به رویه گروههای فشار در ایران تبدیل شده است و دادگستری و نیروی انتظامی نه تنها نسبت به تامین امنیت برنامه سخنرانی ها اقدام نمی کنند بلکه در پاره ای از موارد با دخالت مستقیم این نهادها، سخنرانی ها لغو می شود مثل سخنرانی علی مطهری که چند هفته پیش با دستور مستقیم دادستان مشهد، لغو شد. پرونده شکایت مطهری از دادستان مشهد کماکان مفتوح است.