درصحن: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وزارت علوم خواسته است تا بصورت آنی نسبت به بازگشایی در دانشگاهها به روی دانشجویان و استادان ایرانی بازمانده از سفر به امریکا شده و گفته: باید نسبت به جذب دانشجویان و استادان ایرانی دانشگاههای امریکا که با دستور ترامپ، امکان سفر به امریکا را ندارند اقدام فوری کرد. محمود نگهبان سلامی گفته: اگر ما نسبت به این مهم اقدام نکنیم دانشگاههای اروپایی سریع این کار را خواهند کرد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ادامه تحصیل این اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف ایران -با توجه به اینکه تعداد آنها کم نیست و البته سطح علمی بالایی دارند- نیازمند سنجش سطح و جایگاه علمی آن‌ها است؛ به همین دلیل می‌توان با برگزاری آزمون سطح دانش آن‌ها را سنجید تا تناسب مناسبی میان سطح علمی آنها و دانشگاه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این سنجش باید شامل اساتید ایرانی مشغول به کار در دانشگاه‌های آمریکا نیز ‌شود، گفت: وزارت علوم باید امکانات و شرایط لازم را برای دانشجویانی احتمالی که به ایران باز خواهند گشت در نظر بگیرد تا آنها مسیر را بازگشت به کشور  را باز و  مناسب بیابند.

گفتنی است پیش از این رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی نیز از آمادگی این دانشگاه برای جذب دانشجویان و اساتید ایرانی دانشگاههای امریکا خبر داده بود.