درصحن: هیچ خبری از نظر او محرمانه نیست. از معدود نمایندگان مجلس است که از اظهار نظر به نقل از رهبر ایران یا از انتشار اطلاعات شورای عالی امنیت ملی ابایی ندارد. به رئیس جمهور اتهام جاسوسی می زند و هاشمی و خاتمی را خائن می خواند. او کسی نیست جز جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و عضو جبهه پایداری. اما پرگویی او گاهی سبب می شود که مطالبی را بیان کند که قرار نیست علنی شود. او برخلاف سیاست حاکم که می کوشد حضور نظامی ایران در سوریه را، مشورتی اعلام کند، از حضور گردان های نظامی ایران در سوریه و درگیری مستقیم در جنگ با داعش، خبر می دهد. خبری که مسوولان نظامی بلافاصله تکذیب می کنند ولی این بار با توجه به تعداد شهدای ایرانی سوریه، صحت ادعای کریمی قدوسی بیشتر قابل باور است، تا تکذیبه مسوولان نظامی.

جواد کریمی قدوسی کیست؟

جواد کریمی قدوسی در سال ۱۳۳۴ در مشهد متولد شد. تحصیلات اش را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد و موفق شد در رشته حقوق قضایی فارغ التحصیل شود. دوران جوانی اش با اوج گیری مبارزات انقلابیون علیه نظام پهلوی سپری شد اما در زندگینامه اش به تلاش خاصی در حمایت از انقلاب ۵۷ اشاره نشده است. با پیروزی انقلاب،‌ از جمله کسانی است که به زودی لباس سپاه پاسداران را پوشیده و به این نهاد نظامی ملحق می شود ولی مشارکت اش در جنگ ایران و عراق در ابهام است.

کریمی قدوسی در معرفی خود می گوید: «بنده در سپاه خدمت کرده ام و از ابتدای انقلاب در سپاه بوده ام و در مجلس و حوزه سیاست نیز متاثر از سپاه و بسیج و دفاع مقدس و خاطرات و فعالیت در شهرهای مختلف و جبهه های جنگ بوده ام.» اما علیرضا زارعی در یادداشتی با عنوان «سردار جبهه ندیده!» به بررسی سوابق حضور سردار کریمی قدوسی در جبهه های جنگ ایران و عراق پرداخته و می نویسد: «من با پرس و جو از ادارات و دفاتری مثل سپاه خراسان دریافتم که جواد کریمی قدوسی سرداری است که سابقه جبهه ای در پرونده اش نیست. … دلیل سردار شدن اش هم اصلا رشادت در جبهه ها یا فرماندهی که چه عرض کنم،‌ حتی پیاده روی در خط مقدم جبهه نبوده است. آقای جواد کریمی قدوسی به خاطر این از راه نرسیده در سپاه مشهد صاحب مسوولیت شده است که برادرشان آقای علی کریمی قدوسی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در سال های دهه ۶۰ تا ۸۰ بوده است. ایشان در سپاه مسوولیت اداری و ستادی داشت و با رانت، از فرماندهان سپاه مشهد شد.»

با پایان یافتن جنگ،‌ سردار جواد کریمی قدوسی به فرماندهی بسیج مشهد رسید و سال ها در سپاه عضویت داشت تا اینکه در جریان انتخابات مجلس هشتم، تصمیم گرفت لباس نظامی را از تن به در کند و مستقیم در عالم سیاست ظاهر شود. او در انتخابات کمتر رقابتی مجلس هشتم، در دور دوم انتخابات، با آراء کمتر از ده درصد واجدین شرایط مشهد و آراء ۴۳ درصد شرکت کنندگان، به نمایندگی برگزیده شد.

کریمی قدوسی در مجلس هشتم به عضویت جبهه پایداری درآمد و به همراه اقلیتی از نمایندگان مجلس،‌ حلقه حامیان دولت محمود احمدی نژاد را تشکیل می دادند. او در مجلس هشتم به عضویت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درآمد و توانست کرسی خود را در مجلس نهم هم حفظ کند.

کریمی قدوسی همچون دیگر اعضای جبهه پایداری از تندروترین نیروهای سیاسی داخل حکومت ایران، شناخته می شود. آیت الله مصباح یزدی رهبر معنوی این گروه سیاسی است. آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ از کاندیداتوری سعید جلیلی حمایت کردند و در مجلس نهم از جدی ترین مخالفان دولت روحانی بودند. کریمی قدوسی که پیش از انتخابات ۹۲ خواهان رد صلاحیت حسن روحانی شده بود از جمله نمایندگانی بود که در مخالفت با کابینه حسن روحانی در صحن مجلس سخنرانی کرد و تعدادی از وزرای پیشنهادی دولت را از عوامل جنبش سبز (فتنه) نامید. او در مخالفت با کابینه حسن روحانی گفت: «آقای روحانی! برخی وزرای پیشنهادی شما، وقت شما را خواهند گرفت و کابینه شما را به سمت تقابل با مجلس و ملت پیش می‌برند. بعضی وزرای پیشنهادی، دقیقاً‌ در مسائل مربوط به فتنه نقش بسیار فعالی داشتند. ما از دولت راستگویان حمایت میکنیم ولی این وزرای پیشنهادی تطابق ندارد با ادعاها. دانشگاه، دانشگاه، دانشگاه، محل تولید علم و قدرت، در فتنه‌ها سراغ مراکز پژوهشی و … رفتند و طرحهای با ارزش را تخریب کردند. دانشگاه را به دست چه کسی می خواهید بسپارید دوباره؟ آنها که آن وضعیت مشخص را در گذشته داشتند.»

او یکبار دیگر نیز در جریان استیضاح وزیر علوم به دولت روحانی حمله کرد. کریمی قدوسی از جمله طراحان طرح استیضاح فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری بود.

کریمی قدوسی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز شرکت کرد و توانست برای سومین بار به مجلس راه یابد. او این بار در مجلس همراه چندانی ندارد چراکه بیشتر اعضای جبهه پایداری از ورود به مجلس دهم بازماندند. انتخابات مجلس دهم در شهر مشهد برخلاف دیگر استانهای کشور به نفع اصولگرایان به پایان رسید و هر پنج عضو ائتلاف اصولگرایان به مجلس راه یافتند.  مجموعه طرح هایی که به امضای این نماینده مجلس در دوره هشتم و نهم امضاء شده را در این لینک می توانید ببینید.

روز ملی آتش زدن برجام!

کریمی قدوسی و هم حزبی هایش در مجلس نهم (حسینیان،‌ کوچک زاده،‌ رسایی و …) تلاش بسیاری برای توقف برجام کردند. از ارائه طرح سه فوریتی تا انتظار برای فرا رسیدن روز ملی آتش زدن برجام،‌ آنها برای ابراز مخالفت هر کاری انجام دادند،‌ اما تلاش آنها نه تنها دولت را از پیگیری برجام منصرف نکرد، بلکه خطاهایشان در مجلس، اسباب جوک و شوخی شد. کریمی قدوسی با ارائه طرحی سه فوریتی خواستار عدم توقف برنامه های هسته ای شد، ولی اشتباه او در درج ام پی تی به جای ان پی تی،‌ بیشتر به چشم مخاطبان آمد. در عنوان این طرح 5 صفحه ای که با خط خود کریمی قدوسی توسط اداره قوانین مجلس تکثیر و در اختیار خبرنگاران قرار گرفته، آمده است: «الزام دولت به حفظ حقوق مسلم هسته ای و مصادیق آن در چهارچوب معاهده “ام پی تی” در مذاکرات هسته ای». کریمی قدوسی در متن طرح نیز همین اشتباه را مرتکب شده تا نشان دهد حتی اسم صحیح ان پی تی را نمی داند. ضمن اینکه بسیاری از نمایندگان او را به جعل امضاء در ارائه این طرح سه فوریتی متهم کردند.

کریمی قدوسی برای متقاعد کردن دولت به توقف برجام،‌ حتی با جواد ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی برخورد لفظی پیدا کرد. او مدعی شد رهبر ایران در جلسه ای خصوصی به ظریف تذکر داده است ولی ظریف او را به دروغ گویی متهم کرد و گفت: «شما که در آن جلسه حضور نداشتید چگونه می توانید آنقدر راحت دروغ بگویید.»

او معتقد است دولت با تصویب برجام حقوق ملت را نادیده گرفته و نسبت به آینده برجام خوشبین نیست و می گوید: «احتمال زیاد می‌دهم در همین دولت، رئیس جمهور دست به دامن رهبری خواهند شد و به ایشان خواهند گفت که بیایید و ما را از برجام نجات بدهید چراکه روز ملی آتش زدن برجام دور نیست و این روز در راه است، در غیر اینصورت دولت باید اولتیماتوم مشخصی برای طرف غربی در مذاکرات تعریف کند و مثلا بگوید اگر ظرف یک ماه آینده مشکلات سوئیفت، لغو تحریم‌ها و مشکلات منابع پولی ایران در سایر کشورها حل نشود، ملت خود را برای روز ملی آتش زدن برجام آماده خواهد کرد.»

اتهام خیانت به هاشمی،‌ روحانی و دستور رهبری به سانسور خاتمی و حصر موسوی و کروبی

کریمی قدوسی که به نظر از مصونیت قضایی ویژه برخوردار است از ایراد اتهام به روسای جمهور و رهبران جنبش سبز ابایی ندارد. او در یک سخنرانی «اعتدال» را اسم رمز براندازی عنوان کرده و می گوید: «هم اکنون با شعار اعتدال و با هدف براندازی نظام، عناصر فتنه‌گر را به مناصب حکومتی گمارده‌اند.». او حتی پا را فراتر گذاشته و در جواب به انتقاد روحانی در خصوص گشت ارشاد و برخوردهای پلیس با مردم، او را تهدید کرده و می گوید: «روحانی اگر حرف خود را پس نگیرد و در محضر الهی و شهدا استغفار نکند و از علمای اسلام و ملت عذرخواهی نکند همان بلایی که اسلام بر پیشینیان آورد بر سر او خواهد آورد.» کریمی قدوسی در سخنانی دیگر روحانی را به جاسوسی برای انگلستان متهم کرده و می گوید او اطلاعات فقهی را به انگلیس می دهد. اتهاماتی که سبب شد تا دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از او اعلام جرم کند ولی تاکنون گزارشی از رسیدگی به این شکایت منتشر نشده است.

کریمی قدوسی در نطقی در مجلس هاشمی رفسنجانی را مستقیم مورد حمله قرار داده و خواستار خانه نشینی او می شود و می گوید: «آقای هاشمی ضربه شما به انقلاب کمتر از ضربه منافقین در صدر اسلام نبود، شما با آبروی انقلاب و روحانیت ضربه زدید و گناهی مرتکب شدید که توبه پذیر نیست، شما پشت کلمه امام و اسلام مواضع خصمانه می گرفتید و و به اسلام و انقلاب ضربه می‌زدید. آقای هاشمی شما بودید که فامیل‌های ثروت و قدرت را برای کودتای رنگین ساماندهی کردید، فتنه 88 را رهبری کردید تا به اساس انقلاب و ولایت ضربه بزنید.» او نطق اش را با این جمله تمام می کند: «آقای هاشمی! این فریاد ملت است بشنوید و به آن تن بدهید دست از ایجاد زحمت برای انقلاب بردارید شما امروز دوست و یار انقلاب نیستسید شر مرسانید کار تمام شده و فرصت نجات هم باقی نیست.»

کریمی قدوسی با حمایت از ممنوع التصویری و ممنوع البیانی خاتمی، این تصمیم را ابلاغیه رهبری به شورای عالی امنیت ملی عنوان کرده و فاش می کند که رهبر ایران دستور سانسور محمد خاتمی را صادر کرده و می گوید: «آن بزرگوار می گوید که خاتمی یاغی و طغیانگر نسبت به انقلاب است و باید رسانه‌ها، اصولگرایان ونخبگان نسبت به ایشان موضع گیری کنند و نباید فضا برای خاتمی امن شود چون از عناصر اصلی فتنه است.» او در جایی دیگر دستور حصر موسوی و کروبی را نیز صراحتا فرمان رهبر ایران دانسته و می گوید: «آیت‌الله خامنه‌ای از رهبران جنبش سبز خواسته است که با «دشمن» مرزبندی کنند، خسارات را جبران کنند، و به خاطر جرایمی که مرتکب شده‌اند آماده مجازات باشند». کریمی قدوسی گفته اینها شرایط رهبر ایران برای رفع حصر رهبران جنبش سبز است.

کریمی قدوسی در مصاحبه ای دیگر فاش می کند که به همراه سی نفر از نمایندگان مجلس هشتم در سال ۸۸ خدمت رهبر ایران رسیده و خواستار اعدام موسوی و کروبی شده است. او گفته در این جلسه ایشان تأکید داشتند که باید صبر و حوصله به خرج داد تا مردم خوب متوجه ماهیت آنها بشوند. او در همین مصاحبه اعلام کرده که جنبش سبز یک جنگ علیه جمهوری اسلامی و امنیت بود و می گوید: «از لحاظ فقهی به این عمل بغی و طغیانگری اطلاق می‌شود و حکم عاملان آن در اسلام، اعدام است و آنچه مشخص بود، انتظار مردم برای اجرای این حکم در مورد سران فتنه بود.» او ابراز امیدواری کرده است که جامعه آماده پذیرش حکم اعدام رهبران جنبش سبز شود.

نتایج بررسی قتل ستار بهشتی به داوری کریمی قدوسی

پرونده قتل ستار بهشتی در دوران بازداشت،‌ از جمله پرونده هایی بود که در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شد. کریمی قدوسی از جمله اعضای این کمیسیون که فارغ التحصیل رشته حقوق نیز هست، در بیان جمع بندی خود از پیگیری های انجام شده، این قتل را مشکوک دانسته و می گوید: «يكي از دلايل اين است كه رسانه هاي بيگانه به ويژه بي بي سي از لحظه دستگيري تا فوت اين فرد لحظه به لحظه خبر منتشر كردند و حتي اين فرد قبل از دستگيري با بي بي سي ارتباط داشته و درباره وبلاگ خود با اين رسانه صحبت كرده است.» او با اشاره به اینکه بهشتی در بند زندانیان جنبش سبز نگه داری می شده،‌ می گوید: « در آن زمان پليس در گزارش خود ذكر مي كند كه در سه يا چهار جاي بدن اين فرد كبودي ساده وجود دارد. پليس نيز از وي بازجويي هايي را به عمل مي آورد كه ساعتي قبل از فوت اعلام مي كند كه دچار ناراحتي قلبي شده و بلافاصله فوت مي كند. اين افراد براي انتخابات سال آينده نيز به پروژه كشته سازي روي آورده اند.»

 

افشای صدور کیفرخواست علیه علاء الدین بروجردی

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد اولین کسی بود که اتهام علاء الدین بروجردی و پسرش در پرونده اختلاس سه هزار میلیاری را فاش کرد و ادعا کرد که دادستان کیفرخواستی علیه این نماینده بروجرد صادر کرده است. ادعایی که از سوی محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه تایید شد ولی بروجردی هیچگاه حاضر به پذیرش صحت این ادعا نشد. کریمی قدوسی با اشاره به بررسی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در کمیسیون امنیت ملی می گوید: «بنده از ایشان خواستم که به خاطر این حاشیه ها، از ریاست کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی کناره گیری کند.» او می افزاید: «همکاران به بنده و آقای کوثری ماموریت دادند که با محسنی اژه ای دادستان کل کشور ملاقات کنیم و در این رابطه سوال کنیم که چه مسائلی مطرح بوده است. در این فاصله، خبری به دستم رسید که نشان می داد کیفرخواست برای آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس صادر شده و قاضی نظر به بازداشت ایشان دارد اما عده ای معتقدند که مصلحت نیست.» کریمی قدوسی مدعی است: «در فرودگاه مشهد با آقای محسنی اژه ای  هفته پیش ملاقات کردم و ایشان خبر دادند که ما قرار مجرمیت را برای آقای بروجردی صادر کرده ایم. قرار مجرمیت قرار نهایی در مراحل قضایی و دادگستری است.» او با اشاره به جلسه حضوری در دفتر محسنی اژه ای، می گوید: «ایشان در رابطه با آقای بروجردی گفتند که آقای بروجردی را به عنوان متهم احضار کرده ایم و به ایشان تفهیم اتهام شده، به قید وثیقه آزادند، قرار مجرمیت صادرشده، کیفرخواست ایشان آماده می شود و آخر این که ایشان به دادگاه می روند.»

زنان در غرب برای حفظ امنیت نیازمند حمله سلاح اند!

کریمی قدوسی غرب را بزرگترین ناقض حقوق بشر در قبال زنان معرفی کرده و مدعی است «امروز در غرب بیشترین نا‌امنی متوجه زنان است؛ کمتر زنی در جوامع غربی می‌تواند برای تأمین امنیت و عبور و مرور در خیابان‌ها نیاز به اسلحه نداشته باشد؛ زنان غربی به طریقی خودشان را در برابر پدید‌ه‌های شوم و ناامنی که متوجه این قشر است مسلح کرده‌اند این قشر جوامع غربی حتی در منازل خود نیز تهدیدات سنگینی را متوجه خود می‌بینند و مجبورند با تمهیدات ویژه امنیتی در منزلشان زندگی می‌کنند.» او نتیجه گرفته که زنان در غرب نیازمند حمایت اند و می گوید: «جا دارد در زمینه دفاع از ارزش‌های زن در اروپا و کشورهای غربی جمهوری اسلامی تمرکز بیشتری داشته باشد و از این قشر دفاع کند.» او اضافه کرده: «در جمهوری اسلامی ایران در هر ساعاتی از شبانه‌روز در سراسر کشور زنان در اوج امنیت به سر می‌برند و به راحتی می‌توانند در معابر عمومی تردد ‌کنند؛ زنان ایرانی توانستند در زیر پوشش نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دستاوردهای درخشانی از خود نشان ‌دهند.»

خانواده

پدرش ابوالقاسم کریمی قدوسی است. برادرش علی کریمی قدوسی سالها قائم مقام آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی بود. او دهه ۶۰ تا ۸۰ عنوان قائم مقامی آستان قدس رضوی را در اختیار داشت. برادرزاده اش حسن کریمی قدوسی اخیرا با حکم علی جنتی به مدیریت عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای منصوب شد.