حمید رضا فولادگر، هم پای احمدی نژاد از «علم و صنعت» تا «قدرت»

درصحن: پا به پای محمود احمدی نژاد از دانشگاه علم و صنعت بیرون می آید و کم کم جای پایی برای خود در قدرت باز می کند. حمید رضا فولادگر که چهارمین حضور خود را در مجلس دهم به نمایندگی از مردم اصفهان تجربه می کند با محمود احمدی نژاد،‌ هم دانشگاهی،‌ هم حزبی، و همراه و همدل بوده و در انتخابات ۸۸ تمام قد کنارش می ایستد به طوری که اظهارات و فعالیت های میرحسین موسوی را غیرقانونی خوانده و او را به تایید محمود احمدی نژاد دعوت می کند و می گوید: «اگر اظهارات غيرقانوني خود مبني بر عدم مشروعيت دولت دهم كه منتخب ملت ايران است، را تكرار كرده و به راي مردم تمكين نكند، با مخالفت قانون براي فعاليت روبه رو خواهد شد.» تهدیدی که به حصر موسوی منجر شد.

حمید رضا فولادگر کیست؟

او دانش آموخته مکتب «پرورش» پدر معنوی موتلفه ای های اصفهان است. در سال ۱۳۳۸ در شهر اصفهان به دنیا آمده است. پدرش آهنگر بوده ولی به گفته حمید رضا فولادگر «پدر از اساتید بنام تفسیر قرآن ونهج البلاغه است که هم دروس حوزوی خوانده بود و هم دروس دانشگاهی. اما همه ی اینها باعث نشده بود که کار فنی و شغل اش را کنار بگذارد؛ آهنگری وتراشکاری.» فولادگر تعلیمات دینی را نزد پدر شروع می کند و بعد همچون بسیاری از جوانان مذهبی و انقلابی اصفهان جذب پرورش می شود و رابطه اش را با او حفظ کند.

فولادگر پس از اخذ دیپلم ریاضی، راهی دانشگاه علم و صنعت می شود تا در رشته مکانیک ادامه تحصیل دهد اما تقارن دوران دانشجویی با پیروزی انقلاب،‌ بیشتر به فعالیت های سیاسی روی می آورد و جذب شاخه دانشجویی حزب جمهوری می شود ولی تعطیلی دانشگاهها، سبب می شود تا باردیگر به اصفهان برگردد و به عنوان معلم و بعدها به عنوان مسوول امور تربیتی آموزش و پرورش اصفهان انجام وظیفه کند. با بازگشایی دانشگاه ها، فولادگر به علم و صنعت برمی گردد و علاوه بر تحصیل به عضویت انجمن اسلامی دانشگاه می پیوندد.

فولادگر پس از اخذ مدرک مهندسی،‌ دفتر حزب جامعه اسلامی مهندسین را در اصفهان تاسیس می کند، حزبی که باهنر،‌ نبوی و احمدی نژاد از موسسان آن هستند. او تحصیل را رها نمی کند و مدرک فوق لیسانس صنایع را هم دریافت و به عضویت هیات علمی دانشگاه نجف آباد در می آید و همچون محمود احمدی نژاد به بسیج اساتید دانشگاهها می پیوندد.

پس از رد صلاحیت های گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس هفتم، موفق می شود در میدانی خالی از رقبای سیاسی جدی،‌ راهی مجلس می شود و به عضویت کمیسیون صنایع در می آید و کرسی خود را برای چهار دوره متوالی حفظ می کند.

تلاش برای خصوصی سازی و رفع موانع تولید از جمله فعالیت های او در مجلس است. لیست طرح های امضا شده توسط حمید رضا فولادگر در دوران نمایندگی مجلس را در این لینک ببینید.

حمید رضا فولادگر چنان مجذوب احمدی نژاد بود که وقتی او در تهران و در همایش ایرانیان خارج از کشور به تجلیل از ریچارد فرای پرداخت و خانه ای را در اصفهان به او هدیه کرد، لب به اعتراض نگشود، ولی چند سال بعد وقتی در دولت روحانی، ریچارد فرای درگذشت و قرار شد تا پیکرش طبق وصیت نامه اش در اصفهان دفن شود،‌ فریاد وا سلاما سر داد.

سوابق اجرایی و مدیریتی

  • تدریس و مسئولیت امور تربیتی آموزش و پرورش ناحیه ۱ اصفهان
  • کارشناس و مدیریت پروژه‌های مرکز تحقیقات مهندسی جنگ جهاد سازندگی
  • عضویت در هیئت مدیره و مدیریت عامل شرکت‌های مهندسی توسعه و سازندگی سداد
  • عضویت در هیئت علمی و ریاست دانشکده‌های فنی دانشگاه‌های آزاد واحد خمینی شهر و نجف آباد
  • نماینده اصفهان در مجلس هفتم تا دهم
  • عضویت در حزب جمهوری اسلامی (اصفهان – تهران – شاخه دانشجویی)
  • عضو هیئت مؤسس کانون اندیشه و تمدن اسلامی
  • عضویت در بسیج اساتید دانشگاه و شورای بسیج مهندسین استان اصفهان
  • مدیریت مسئول هفته نامه جام اصفهان (۷۹–۷۴) و هفته نامه عطر سیب (۸۱ تاکنون)
  • عضویت در جامعه اسلامی مهندسین (عضویت در شورای مرکزی و عضو مؤسس جامعه استان)
  • عضو هیئت مدیره جمعیت هلال احمر استان

فعال در انقلاب و جنگ

عضویت در کانون تربیتی فرهنگی جهان اسلام و حضور در دبیرستان جامع سعدی اصفهان و تحت تاثیر تعلیمات اکبر پرورش،‌ جذب انقلاب می شود. فولادگر می گوید پس از گذراندن دوران تحصیلی در چنین جووی وقتی به دانشگاه علم  صنعت رفتم حکومت پهلوی آخرین نفس هایش را می کشید. آن روزها مدام در تردد میان اصفهان و تهران بودم و هر کجا بودم سر از جمع های مبارزاتی در می آوردم. از شرکت در راهپیمایی ها و جلسات سخنرانی تا انتظامات مراسم استقبال از امام خمینی، تا درگیر در تاخت و تازهای تشکل های دانشجویی فعال در دانشگاهها.

فولادگر به گفته خودش اینگونه در انقلاب ۵۷ فعال بوده است او در بیان خاطره ای از روز ۲۲ بهمن ۵۷ می گوید: «از اول تا 15 آبان به صورت مرتب تظاهرات و تجمع بود 22 بهمن تهران مرکز درگیری ها بود و پس از اینکه از اصفهان به تهران آمده بودیم در 22 بهمن به اصفهان برگشتیم شهر در اختیار نیروهای مردمی بود و پادگان ها به دست مردم افتاده بود و شهر توسط مردم اداره می شد در یک سری از تظاهرات ارتش به مردم پیوسته بود .پس از پیروزی دلمان می خواست هر چه زودتر به تهران بیاییم وآمدیم تا در تهران شاهد پیروی باشیم.»

با پیروزی انقلاب، فولادگر به حزب جمهوری اسلامی می پیوندد و رابطه اش را با نیروهای انقلابی حفظ می کند.

با شروع جنگ ایران و عراق، فولادگر به جهاد سازندگی می پیوندد و درمرکز تحقیقات مهندسی جنگ، به عنوان مهندس طراح مشغول کار می شود. فولادگر می گوید به واسطه ی رشته ام که مکانیک سیالات بود روی طرح عساکر کار می کردم که مربوط به پمپاژ شناور بود. از دیگر طرح های این مرکز خودروهای  دوزیست بود و یک طرح دیگر در زمینه ی صنایع هوایی که منجر شد به طراحی و ساخت آزمایشی یک هلی کوپتر سبک.»

تهدید میرحسین موسوی برای به رسمیت شناختن دولت احمدی نژاد

هم حزبی و هم دانشگاهی محمود احمدی نژاد،‌ در جریان اتفاقات انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸،‌ همچون اکثریت نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی نه تنها تلاشی برای روشن شدن حقیقت نکرد،‌ بلکه به تهدید موسوی به برخورد قانونی او را به رسمیت شناختن دولت محمود احمدی نژاد کرد. فولادگر بدون ارائه دلیل و مدرکی،‌ ادعای تقلب در انتخابات را بی اساس و اعتراض مردم را غیر قانونی خوانده و می گوید: «چنانچه میرحسین موسوی اظهارات غيرقانونی خود مبنی بر عدم مشروعيت دولت دهم که منتخب ملت ايران است، را تکرار کرده و به رای مردم تمکين نکند، با مخالفت قانون برای فعاليت روبه‌رو خواهد شد».

او که به نمایندگی از مجلس در کمیسیون ماده ده احزاب عضویت داشت، احزاب سیاسی را از هرگونه حمایت و همکاری با میرحسین موسوی رهبر جنبش سبز برحذر می دارد و آنها را تهدید کرده و می گوید: براساس قانون مجوز حزبي كه با جبهه موسوي همكاري كند باطل مي شود.

فولادگر در واکنش به تقاضای برگزاری راهپیمایی توسط میرحسین موسوی می گوید: «برای تقاضای مجوز لازم است تا وی در مرحله اول اظهارات گذشته خود را مبنی بر عدم مشروعيت دولت دهم پس بگيرد و به مشروعيت دولت منتخب مردم اذعان کند». او شورای راه سبز امید را غیر قانونی می خواند و می گوید هر حزبی به این شورا بپیوندند مجوزش باطل می شود.

خانواده

پدرش معلم قران و آهنگر و تراشکار بود. اما روابط خانوادگی او زمانی بیشتر در رسانه ها مطرح شد که پسر عمویش سردار علی اصغر فولادگر در حادثه منا کشته شد. فولادگر در وصف پسر عمویش می گوید: «سردار شهید فولادگر در مسئولیت‌های متعددی که در دوران خدمت خود در سپاه داشتند، فرماندهی سپاه کاشان، فعالیت در ستاد مرکزی سپاه در تهران، مأموریت‌های منطقه‌ای همچون حضور در لبنان، بوسنی و هرزگوین، حضور در سپاه قدس، دستیار مشاور ارشد فرمانده کل قوا، اهل مطالعه و پژوهش بودند و چون مسلط به زبان عربی بودند، در سفرهایی که به عربستان می رفتند، بیشتر وقت خود را به رفع شبهات در خصوص تشیع و انقلاب سپری می‌کرد.» توضیحاتی که نشان می دهد علی اصغر فولادگر از نیروهای اطلاعاتی سپاه و فعال در تحولات منطقه ای و برون مرزی سپاه بوده است.

دیگر پسر عمویش وحید فولادگر عضو شورای شهر اصفهان است.