درصحن: هیات های نظارت شورای نگهبان،‌ صلاحیت نیمی از کاندیداهای انتخابات دهمین دوره مجلس را تایید نکردند. ۳۰ درصد کاندیداها به دلیل عدم احراز صلاحیت و ۲۵ درصد کاندیداها نیز با مهر رد صلاحیت مواجه شده تا از گردون رقابت خارج شوند. این خبر را دقایقی پیش شورای نگهبان اعلام کرد. کاندیداهایی که صلاحیت شان تایید نشده می توانند به شورای نگهبان اعتراض و خواستار تجدید نظر در رای صادره شوند. شورای نگهبان پس از بررسی مجدد پرونده شاکیان در صورت اصرار بر رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت باید دلایل خود را بصورت مکتوب به معترضان اعلام کند.

ردصلاحیت های گسترده و استعفای سخنگو شورای نگهبان

همزمان با اعلام خبر رد صلاحیت شش هزار کاندیدای انتخابات مجلس،‌ سخنگوی شورای نگهبان استعفا داد. اگرچه دلیل استعفا اعلام نشد و جنتی دبیر شورای نگهبان با این استعفا مخالفت کرد اما این احتمال وجود دارد که گستردگی ردصلاحیت ها،‌ ابراهیمیان را به استعفا ترغیب کرده باشد. او همچنین از شرکت در برنامه زنده تلویزیونی متن و حاشیه که قرار بود ۸ شب پخش شود امتناع کرد.

هنوز اسامی کاندیداهای رد صلاحیت شده اعلام نشده ولی منابع غیر رسمی از رد صلاحیت اکثریت چهره های اصلاح طلب در سراسر کشور خبر داده اند. علی مطهری، مصطفی معین، کمال الدین پیرمو‌ذن، ابراهیم اصغر زاده،‌ مرتضی الویری، فاطمه راکعی، عبدالرزاق موسوی، بهرام پارسایی،‌ احمد رضا دستغیب، هادی ربانی،‌ شکور اکبر نژاد،‌ مصطفی موسوی و اکبر اعلمی چهره های شناخته شده ای هستند که اسامی آنها در محافل خبری بعنوان کاندیداهای رد صلاحیت شده شنیده می شود. در صحن بزودی اسامی کامل رد صلاحیت شدگان را منتشر خواهد کرد.