درصحن: حجم گسترده ملاقات‌های بین المللی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در هفته‌ی گذشت این مجلس را به یکی از توریستی ترین نقاط تهران تبدیل کرده بود!
گروه‌هایی از عراق، اتحادیه اروپا،جمهوی چک، بوسنی، فرانسه و هند از جمله مهمانان این هفته مجلس بودند.
مهمترین دیدار هفته اما، دیدار فدریکا موگیرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با علی لاریجانی و هیات همراهش بود. علی لاریجانی پیش از ریاست مجلس و در مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی مذاکراتی را با مسئولان سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا داشته است. حضور فدریکا موگیرینی در ایران اما حاشیه‌هایی نیز به دنبال داشت که از میان آنها می‌توان به انتشار عکس‌های خصوصی وی در کنار دریا توسط بعضی جریانات سیاسی در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی اشاره کرد. به نظر می‌رسد انتشار دهندگان فرقی میان حوزه خصوصی و عمومی و همچنین آزادی های فردی و اجتماعی نمایند‌گان اتحادیه اروپا و نمایندگان مجلس ایران قائل نبوده و نیستند.
حضور هیاتی از پارلمان عراق در مجلس شورای اسلامی و ملاقات‌های آنان با مقامات مجلس ایران از دیگر رویدادهای هفته گذشته بود.
توضیح عکس: هیات عراقی در راهروهای مجلس
112398_orig
در هفته گذشته بیشترین ملاقات‌های بین المللی از آن  علا‌‌ءالدین بروجردی، ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود.
یک شنبه ۴ مرداد  بروجردی میزبان رئیس کمیسیون امنیت ملی و دفاع مجلس عراق بود.
112356_orig
عیادت از افرادی که ایران آنها را «مجاهدین مجروع عراقی» می‌نامد یکی دیگر از فعالیت‌های بین‌المللی بروجردی در هفته گذشته بود این افراد تا زمان کامل بهبودی در ایران تحت درمان خواهند بود!
112455_orig
عضویت در گروه‌های دوستی در مجالس معمولا راهی است برای افزایش مراودات فرهنگی و اقتصادی و گاه شخصی و تبلیغاتی. این هفته جواد
جهانگیرزاده که ریاست گروه دوستی پارلمانی ایران و هند را بر عهده دارد میزبان سفیر این کشور بود

hend
 دیدار رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با نماینده مجلس فدراسیون بوسنی و هرزگوین یکی دیگر از دیدارهای خارجی هفته بود که در مجلس رخ داد نگاهی به نحوه دست‌دادن این دو نماینده به خوبی نشان دهنده عدم آشنایی طرف ایرانی با اصول اولیه آداب معاشرت است.
112858_orig